המניה הישראלית עם הדיבידנד הנדיב שאולי אתם לא מכירים

אמנת חילקה עד כה 16 מיליון שקל דיבידנד מתחילת השנה, תשואה ממוצעת של כ-11% ■ מהם מנועי הצמיחה העתידיים?

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

אחת התיאוריות הבסיסיות בשוק ההון גורסת כי יש לחפש את חברות הדיבידנד, אשר גם בזמנים קשים של ירידות שערים בשווקים יחלקו מזומן לבעלי המניות. חברת אמנת ניהול ומערכות חילקה עד כה ב-2017 דיבידנד בסך של 16 מיליון שקל. לאחרונה דיווחה החברה על השלמת עסקת מכירת מניותיה בחברת הפרסום ברעם ורישום רווח נקי מהעסקה של 3 מיליון שקל. אותה ברעם חילקה 16.4 מיליון שקל דיבידנד, ובהתאם לחלקה של אמגון, בה מחזיקה אמנת 65% מהון המניות, חלקה בדיבידנד יהיה 7.2 מיליון שקל.

בחישוב פשוט, חלוקה של 16 מיליון שקל במהלך שנת 2017 מהווה תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-11%.

אין ספק, אמנת  היא חברה יוצאת דופן בשוק הישראלי בכל הקשור לחלוקת הדיבידנד. החברה נרשמה למסחר בתל-אביב ב-1994 ומאז במשך 24 שנים היא רווחית ומחלקת בעקביות דיבידנד, על בסיס מדיניות לפי הדיבידנד שיחולק לא יפחת מ-75% מהרווח הנקי וזאת פעמיים בשנה. עד היום חילקה אמנת דיבידנד בהיקף של 130 מיליון שקל.

אמנת, הנסחרת לפי שווי של 132 מיליון שקל, הינה חברת אחזקות בתחומי הייעוץ והלוגיסטיקה. לאמנת צבר הזמנות העומד על 15 חודשי פעילות. צבר ההזמנות מעניק לאמנת תשתית איתנה לפעילות ולצמיחה ונובע הן מכניסת עבודות באופן שוטף והן מפרויקטים רב שנתיים שנתקבלו בחברה. הכנסות החברה קטנו במחצית הראשונה של 2017 ל-159.9 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ- 182.7 מיליון שקל בחציון המקביל, כאשר בחברה מסבירים כי זה נובע מעיתוי מכירת ציוד והפעלת קבלני משנה לעבודות עפר בפרויקט בשנת 2016.

הרווח הגולמי של אמנת בחציון הראשון לשנת 2017 גדל בכ-13% הסתכם בכ-13.2 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של כ-11.7 מיליון שקל בחציון הראשון לשנת 2016. הרווח למחצית הראשונה של 2017 המיוחס לבעלים של חברת האם הסתכם בכ-5.7 מיליון שקל, עלייה של כ-18.8% בהשוואה לחציון המקביל, בו עמד הרווח על כ-4.8 מיליון שקל.

פוטנציאל צמיחה חדש של אמנת הוא תחום הסייבר. החברה מחזיקה בחברת טריפלסייבר סרוויסס (TripleCyber Services) ודיווחה השנה על הקמת מרכז סייבר בדרום אפריקה. מדובר במרכז הגנת הסייבר (SOC) באמצעותו מספקת החברה פתרונות סייבר לחברות בתחומים שונים. לטריפלסייבר הסכם עם חברת סלקום בישראל לאספקת תמונת מצב, בזמן אמת לאבטחת המידע של לקוחות סלקום. סלקום הינה הלקוח הגדול ביותר שהצטרף עד כה לשירות בישראל, שיאפשר לה לגבש תובנות איכותיות על אירועי סייבר בארגונים תוך חיסכון בעלויות.