לקראת ההנפקה: אנטרופי מעריכה את הולמס פלייס ב-300 מ' ש'

אנטרופי, נזכיר, המליצה בתחילת יוני על הנפקת אירונאוטיקס והעריכה את שווי החברה ב-396 מיליון דולר "לפני הכסף" (כ-1.4 מיליארד שקל) - שווי שהיה גבוה מהשווי בהנפקת החברה, שעמד על 1 מיליארד שקל, ושכיום הוא גבוה ביותר מפי שניים משווי השוק של אירונאוטיקס, לאחר כמה אכזבות שהנחילה למשקיעים

 

לקראת הנפקת המניות הראשונית (IPO) שמתכננת רשת מכוני הכושר הולמס פלייס להוציא מחר (ג') לפועל, היא מקבלת רוח גבית מחברת הייעוץ אנטרופי, שבהערכת שווי שביצעה, העניקה לחברה שווי של 294 מיליון שקל "לפני הכסף".

השווי שבו נוקבת אנטרופי אמנם נמוך בכ-15% משווי מקסימום של 350 מיליון שקל שלפיו ביקשו בעלי הולמס פלייס להנפיק את החברה במקור, אבל הוא גבוה בכ-35% מהשווי המעודכן של כ-220 מיליון שקל, שלפיו מתוכננת ההנפקה כעת. המחיר המעודכן של הנפקת הולמס פלייס משקף קיצוץ חד של קרוב ל-40% ביחס לשווי המתוכנן.

מעבר לרווחיות הנמוכה של הולמס פלייס, סיבה נוספת לקיצוץ השווי בהנפקה, וגם להסרת הצעת מכר שביקשו לבצע כמה מבעלי השליטה בהולמס פלייס, הייתה ההפסדים הכבדים שחוו המשקיעים בהנפקת ה-IPO של חברת אירונאוטיקס מוקדם יותר השנה - הנפקה שבה מכרו הקרנות השולטות בחברת המל"טים מיבנה מניות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל. מאז ההנפקה צנחו מניות אירונאוטיקס ביותר מ-30%, והן ממשקפות לה כיום שווי חברה של כ-650 מיליון שקל.

והנה מתברר כי אותה חברת ייעוץ, אנטרופי, המליצה בתחילת יוני על הנפקת אירונאוטיקס והעריכה את שווי החברה ב-396 מיליון דולר "לפני הכסף" (כ-1.4 מיליארד שקל) - שווי שהיה גבוה מהשווי בהנפקת החברה, שעמד על 1 מיליארד שקל, ושכיום הוא גבוה ביותר מפי שניים משווי השוק של אירונאוטיקס, לאחר כמה אכזבות שהנחילה למשקיעים.

גיוס מתוכנן של 55 מיליון שקל

ובחזרה להולמס פלייס: במסגרת ההנפקה מתכננת החברה לגייס כ-55 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיה. נוסף על כך ימכרו בהנפקה בני הזוג אלן ומורין פישר, יחד עם נתן קירש, בעלי רשת הולמס פלייס העולמית, מניות קיימות תמורת כ-25 מיליון שקל נוספים (כ-10% מהון החברה).

בעלי המניות הנוספים של הולמס פלייס, בראשות גרין לנטרן של ריצ'י הנטר, וכן בנק הפועלים ומוטי בן-משה, יוותרו על מכירת המניות שתכננו. את ההנפקה מובילה דיסקונט חיתום.

באנטרופי מציינים כי חלק ניכר מהערכת השווי "נגזר ממועדוני כושר נוספים שהחברה מתכננת לפתוח, בהתאם לתוכנית העסקית שלה", וכי "בהערכת השווי בוצעו כמה הפחתות מהתוכנית העסקית, כמו מספר הסניפים שייפתחו, עיתוי הפתיחה והרווחיות הצפויה". עוד הוסיפו שם כי "חריגה משמעותית מהתוכנית העסקית או מהתוצאות החזויות על-ידי החברה תגזור לה שווי נמוך יותר".

ההנחה של אנטרופי בסקירה היא כי "בשנים הקרובות צפוי גידול משמעותי במספר המתאמנים בישראל (שיעור החדירה), מעבר לגידול בסך האוכלוסייה (המוערך בכ-1.8% בשנה), ובהתאם לכך צפוי גידול במספר המתאמנים בחדרי הכושר ובמספר חדרי הכושר בישראל".

האנליסט אוהד גוטליב מזכיר בסקירה כמה גורמי סיכון, ובהם סיכוני מאקרו, שינויים בטעמי לקוחות והעלאת שכר המינימום. לצד אלה, גוטליב מדגיש כי הולמס פלייס "פועלת בענף תחרותי, והתחזקות התחרות היא הסיכון הגדול בעל ההשפעה הגדולה ביותר על החברה. החרפת התחרות עלולה לגרום לקיטון בנתח השוק של החברה וכן לשחיקת רווחיות התחום".

לפי אנטרופי, "בין הגורמים המרכזיים שסביבם נסובה התחרות, ניתן למנות את מיקום המועדון, רמת השירות, מחיר המנוי, חזות המועדון והמתקנים בו, ומגוון השירותים הניתנים בו".

עוד מוסיפים שם כי "התחרות בתחום הפעילות מבוססת בעיקרה על ההיצע הקיים באזור גאוגרפי מסוים. המתחרים של החברה בכל אזור גאוגרפי עשויים להיות רשתות מועדוני כושר, מועדוני כושר בודדים (שאינם משתייכים לרשתות), חדרי סטודיו, מאמנים פרטיים ומרכזי קאנטרי קלאב. נוסף על כך, פעילות ה-Outdoor, שגדלה בקצב מהיר בשנים האחרונות, מהווה גם היא מתחרה על קהל הלקוחות הפוטנציאלי של החברה".

לפי הנתונים שהציגה הולמס פלייס לקראת ההנפקה, פועלים כיום בישראל כ-1,700 מועדוני כושר - רובם הגדול (כ-1,500) מועדונים בודדים, ואילו הולמס פלייס היא הרשת השנייה בגודלה בישראל מבחינת מספר מועדונים, בעוד שצעד קטן לפניה ניצבת רשת סטודיו C עם 35 מועדונים, ואחריהן כמה רשתות נוספות.

בסיכום המחצית הראשונה של 2017 רשמה הולמס פלייס צמיחה של 32% בהכנסות, שהגיעו ל-180 מיליון שקל, בהשפעת רכישת רשת גו אקטיב ופתיחת מועדונים נוספים. לצד זאת הציגה הולמס פלייס בסיכום חצי-שנתי עלייה של 25% ברווח הגולמי ל-22 מיליון שקל, ושל 35% בשורה התפעולית, ל-7.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה הצטברו רווחי הולמס פלייס למחצית השנה לכ-4.5 מיליון שקל, לעומת הפסד במחצית השנה המקבילה.