מניית משאבי טבע זינקה בעקבות מו"מ לרכישת חברה קנדית

דיווחה אתמול על מו"מ לרכישת חברה קנדית לכריית מטבעות דיגיטליים ■ שווי החברה עלה בחדות בשנה האחרונה

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

יממה לאחר שחברת משאבי טבע  דיווחה לבורסה בתל אביב כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת 75% ממניותיה של חברת המחשוב הקנדית הפרטית Backbone Solutions Hosting, זינקה היום (ב') מניית החברה, במחזור מסחר ער במיוחד.

לפי הדיווח של החברה, "רכישת Backbone, ככל שתושלם, עולה בקנה אחד עם שינוי האסטרטגיה העסקית של החברה וכניסתה לתחום הבלוקצ'יין והמטבעות המוצפנים והמבוזרים". נכון להיום, מניית משאבי טבע נהנתה מעלייה של כ-2,000% בתוך כחודש וחצי, לאחר שב-17 באוקטובר הודיע דירקטוריון החברה, בראשותו של המנכ"ל ובעל השליטה, רועי סבג, כי הוא שוקל שינוי אסטרטגי, שבמסגרתו החברה תעבור לפעילות בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין, הכוללת כריית מטבעות דיגיטליים, במקום השקעה במכרות זהב ומרבצי ברזל בצפון אמריקה. לפני כ-10 ימים אף הודיעה משאבי טבע כי הדירקטוריון שלה החליט לשנות את שם החברה ל"בלוקצ'יין הולדינגס".

על טכנולוגיית הבלוקצ'יין מבוססים מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, את'ר ועוד יותר מ-1,300 סוגי מטבעות דיגיטליים בעולם. מחיר הביטקוין ירד בכ-5% היום בשעות הצהריים, והוא נסחר בכ-11,085 דולר.

לפי הדיווח של משאבי טבע, חברת Backbone מפעילה תחת השם המסחרי Bitfarms ארבע חוות שרתים במחוז קוויבק שבקנדה, המספקות כוח מחשוב לכריית המטבעות הדיגיטליים ביטקוין, ביטקוין קאש, את'ר, לייטקוין ודאש. כמו כן, "לחברה שתי חוות שרתים נוספות המצויות בשלבי הקמה וצפויות להתחיל לפעול בינואר 2018".

משאבי טבע היא שלד בורסאי, שרק לפני כחודשיים נסחר לפי שווי של כ-15 מיליון שקל. מחיר המניה כיום משקף עלייה של אלפי אחוזים בשנה האחרונה, שהובילה את החברה לשווי נוכחי של כ-300 מיליון שקל.