הרשות השנייה: דברי גבי גזית על יאיר נתניהו חמורים ומשפילים

לפני 4 חודשים אמר גזית, בין היתר, כי "ממש כמו אמא ואבא, יאיר סימן את הטריטוריה שלו ככלב שמרסס את תחומי ממלכתו" ■ ברשות השנייה קבעו כי מדובר "בהתבטאויות שאין להן מקום בשיח הציבורי", אך בינתיים השדר נאלץ "לצאת לחופשה" מתוכנית הרדיו שלו מסיבות אחרות

הרשות השנייה קבעה לאחרונה כי דברים שאמר מגיש הרדיו גבי גזית בתחנת 103FM כלפי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הם בגדר "התבטאויות חמורות, משפילות ופוגעניות, אשר אין להן מקום בשיח הציבורי".

מדובר בדברים שאמר גזית בחודש אוגוסט האחרון בתוכנית הרדיו היומית שאותה הגיש בתחנה עד לאחרונה. המגיש כינה את נתניהו הצעיר "יוצא חלציהם של הזוג המוזר ביבי ושרה", ואמר כי "ממש כמו אמא ואבא, יאיר סימן את הטריטוריה שלו ככלב שמרסס את תחומי ממלכתו, מה שמראה שילד הוא לא יותר מאשר תוצר גנטי של הוריו".

עוד אמר גזית כי "יאיר מודיע על קיומו באמצעות סמלים אנאליים: התחיל בכלבה המחרבנת, האצבע המשולשת והחיוך הזחוח, והמשיך עם הפוסט המפחיד שלו שנחתם באימוג'י של אבצע משולשת וערימת צואה. מי שלמד פסיכולוגיה מכיר את שלבי ההתפתחות של אריקסון - האוראלי האנאלי והפאלי - נתניהו הצעיר נתקע בשלב האנאלי. הוא יהיה ראש הממשלה הבא".

בתגובה לדברים פנה עו"ד יוסי כהן, שמייצג את משפחת נתניהו, לניר שוויקי, המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ודרש ממנו כי יורה לגזית להתנצל על הדברים בתוכניתו. "הפעם גזית חצה את כל הקווים האדומים", כתב עו"ד כהן, "שנאתו היוקדת לראש הממשלה הובילה אותו לשים את מרשי (יאיר נתניהו) ללעג ולבוז באמצעות מילים פוגעניות, מכוערות, מבזות ומשפילות, כשאר כל חטאו של מרשי הוא היותו בנו של ראש הממשלה".

עו"ד כהן הזכיר כי לאחרונה נדרש יורם שפטל, שמגיש תוכנית באותה תחנה, להתנצל על דברים שאמר נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט, והתחנה אף נקנסה בשל הדברים על-ידי הרשות השנייה. "בטוחני שכך אף יידרש לעשות מר גזית בתוכנית הרדיו הבאה שיגיש, וזאת באופן ברור ומפורש אשר אינו משתמע לשתי פנים", כתב עו"ד כהן. "עוד אני בטוח כי לא תשלים עם שפת ביבים שכזאת, ודאי כשכל כולה מהווה לשון הרע חמור וברור שאינו יכול להיות שנוי במחלוקת, כלפי מרשי".

בשבוע שעבר, כמעט 4 חודשים לאחר העברת התלונה, השיבו המנכ"ל שוויקי ויו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ, למכתבו של עו"ד כהן. "אנו סבורים כי בכל הנוגע לרמת השיח, מדובר בהתבטאויות חמורות משפילות ופוגעניות אשר אין להן מקום בשיח הציבורי. ראוי היה שהתבטאויות אלה כלל לא ייאמרו, ואל לנו להסכים עם שיח פוגעני מעין זה".

גזית לא מגיש בימים אלה את תוכניתו בתחנה, לאחר שלפני קרוב לחודש הוא הוצא לחופשה בעקבות שורה של עדויות על מעשי הטרדה מינית שביצע, ובמכתב מצוין כי למרות זאת "הרשות השנייה רואה לנכון לפנות לבעל הזיכיון, על-מנת להבהיר לו את עמדתה באשר לרמת השיח הלא ראויה... וכי מצופה מבעלת הזיכיון לעמוד ברמת שיח מכבדת ונאותה בכל תוכניותיה".

יחד עם זאת, בניגוד למקרים אחרים, במכתב לא מוזכרים כל עיצומים כספיים שיוטלו על התחנה, ולמעשה גם אין קביעה כי עליה לפרסם התנצלות על הדברים. אמנם בימים אלה גזית לא מגיש את תוכניתו, וממילא עתידה לוט בערפל, אך כזכור התלונה הוגשה בשלב שבו התוכנית שודרה באופן רגיל.

מ-103FM נמסר: "הרדיו חרת על דגלו מיום הקמתו את עיקרון חופש הביטוי. אם וכאשר תגיע פנייה רשמית מהמוסדות המקובלים, נגיב לגופו של עניין".