כל מה שרציתם לדעת על הגנגסטר היהודי ולא העזתם לשאול

אגודת ידידי בית התפוצות ערכה השבוע ערב בשם "קווים לדמותו של הגנגסטר היהודי", בהשתתפות פרופ' רוברט רוקאווי, מומחה לתולדות גנגסטרים יהודים באמריקה, ועו"ד ציון אמיר, שהציג סקירה מקומית על ארגוני הפשע בארץ

ציון אמיר רוברט רוקוואיי ועדי אקוניס / צילום: אביב חופי
ציון אמיר רוברט רוקוואיי ועדי אקוניס / צילום: אביב חופי

כוכב רשת 1 - הקול הודות ללארי קינג

שדרן הטלוויזיה המפורסם לארי קינג אמנם כבר בן 84, אך הוא פעיל נלהב בטוויטר עם כ-2.8 מיליון עוקבים, ובנוסף הוא פעיל גם בפייסבוק. כעת ישתמש קינג גם בפלטפורמה החברתית של חברת HearMeOut הישראלית.

החברה, אותה ייסד מורן צ'מסי, המכהן כמנכ"ל, נסחרת בבורסה האוסטרלית והיא מעין רשת חברתית מבוססת קול, שמאפשרת להעלות ולהאזין לפוסטים קוליים. HearMeOut הודיעה אתמול (ב') על שיתוף-הפעולה עם קינג, וקינג מסר "אני גם שמח ונרגש לעבוד עם HearMeOut. בעוד שתמיד נהניתי מהיכולת 'לדבר' ישירות עם הקהל באמצעות הרשתות החברתיות, אני מאמין שהפלטפורמה של HearMeOut תאפשר לי לעשות זאת באופן שלא עשיתי בעבר - באמצעות הקול שלי".

קינג ידוע בעיקר כמגיש תוכנית הטלוויזיה "Larry King Live" ברשת CNN, במשך 25 שנה. לאחרונה הוא הקים חברה העוסקת בתחום הסטרימינג ומספקת תוכן טלוויזיוני, Ora TV, שם הוא מגיש תוכניות אירוח.

בהודעת החברה נכתב שקינג היה חלוץ בתחום הרשתות החברתיות, הרבה לפני האימוץ הנרחב לו הן זוכות היום: ב-2009, קינג התחרה רשמית בשחקן אשטון קוצ'ר מי יהיה הראשון שיגיע למיליון עוקבים בטוויטר (קוצ'ר ניצח).

"לארי הוא אחד מהקולות המוכרים ביותר בעולם ואנו מתרגשים מכך שהוא מצטרף למשפחת HearMeOut", מסר .

החברה נסחרת באוסטרליה שבה הונפקה לפני כשנה. שווי השוק שלה הוא 12.5 מיליון דולר אוסטרלי (כ-33 מיליון שקל), כשמנייתה נסחרת היום נמוך ממחיר ההנפקה.

לארי קינג / צילום: סיוון פרג
 לארי קינג / צילום: סיוון פרג

כוכב רשת 2 - התחבורה של מארק צוקרברג

הסטארט-אפ הישראלי תגה (TAGA) המתמחה בתחבורה ירוקה קלה, התחדש באחרונה בלקוח חדש ומוכר יחסית - מארק צוקרברג, נשיא ומנכ"ל פייסבוק הנמנה עם מייסדיה.

בחברה מסרו כי עם עליית קמפיין גיוס ההמונים בפלטפורמת המימון הישראלית פיפלביז, קיבל חגי ברק, מנכ"ל החברה, פנייה באי-מייל מצוקרברג ובו בקשה להזמנת אופניים למשפחתו (צוקרברג הוא אב לשתיים). כדי להסיר ספק, מנהלת שירות הלקוחות הבינלאומית של תגה בארה"ב וידאה מול משפחת צוקרברג שהאופניים אכן הגיעו בשלום ואולי בקרוב נוכל לצפות בכל בני המשפחה מדוושים להנאתם ברחובות פאלו אלטו.

בינתיים, בכדי להמחיש את היתרון יצא ברק לסיבוב יחד עם עילם אוסרי, מנהל הקשרים העסקיים של פיפלביז.

תגה מפתחת אופניים ידידותיים המשמשים בעיקר להסעת ילדים. החברה גייסה עד היום 5.1 מיליון דולר בגיוס המונים שבו הוצעו המוצרים שלה במכירות מוקדמות. בימים אלה היא יוצאת כאמור לגיוס נוסף, באמצעות פלטפורמת פיפלביז, כאשר הפעם החברה מציעה להמונים לרכוש מניות בה, ולא רק את מוצריה. מטרתה כעת לגייס 1.5 מיליון שקל לטובת פיתוח קו מוצרים חדש.

חגי ברק ועילם אוסרי  / צילום: דוד ברקוביצי
 חגי ברק ועילם אוסרי / צילום: דוד ברקוביצי

משנות את התמונה

וגם: מי מצלם יותר - נשים או גברים?

הרשתות החברתיות סוערות לפרקים (ובצדק) בשל מקרים של הדרה ואי-שוויון מגדרי, ועם זאת משמח לראות גם מקרים אחרים שחותרים לשנות את התמונה. ביום ראשון השבוע ערכו מיקרוסופט, ארגון קמא-טק, הפועל לשילוב חרדים בהייטק וקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב, האקתון לנשים חרדיות, במתחם Wework בתל-אביב. נראה שההאקתונים, אירועי התכנות המשותפים, כבר הפכו לעניין שגרתי, כאשר באחרונה הם הפכו לאירועי קונספט.

בצוות השיפוט ניתן היה לפגוש בין היתר את יורם יעקבי, מנכ"ל מו"פ מיקרוסופט ישראל; מרב דודזון, CTO מחקר ופיתוח בחברה וד"ר לימור לחיאני, ראש תחום שיתופי-הפעולה הטכנולוגיים; את פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב; אריה טייטלבוים, הראש האקדמי של מכון לוסטיג במרכז האקדמי לב; ואחרים.

האתגר שעמד בפני המתכנתות היה קשור לתחום שמעניין, כנראה, את כולם - צילום באמצעות הסמארטפון. הוא התבסס על מחקר שנערך במרכז האקדמי לב, בו גילו הסטודנטיות שגברים שומרים בסמארטפון יותר מ-900 תמונות, כאשר במכשירן של נשים תמצאו כ-1,700תמונות. עוד נמצא כי רובנו מצלמים יותר מ-50 תמונות מדי חודש, אולם לא עושים שימוש בחלק גדול מהן מרגע שצולמו. משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק, ציין באירוע כי ההאקתון הוא חלק מתהליך רחב אותו הארגון מנסה להוביל יחד עם מיקרוסופט. סוקניק סיפר כי "במרכז האקדמי לב יש 53% נשים, רובן חרדיות. נשות המגזר החרדי מבינות כי הדרך להתפרנס בכבוד עוברת דרך מקצועות העתיד - עולם ההייטק והטכנולוגיה".

עם זאת, למרות שמדובר היה באירוע שהתמקד בפופולריות של עולם הצילום, רבות מהמשתתפות ביקשו שלא להצטלם כשפניהן למצלמה.

מרב דודזון יורם יעקביואריה טייטלבוים  / צילום: דור מרקוס
 מרב דודזון יורם יעקביואריה טייטלבוים / צילום: דור מרקוס

כל מה שרציתם לדעת על הגנגסטר היהודי ולא העזתם לשאול

אגודת ידידי בית התפוצות בישראל ערכה השבוע ערב בשם "קווים לדמותו של הגנגסטר היהודי", וזה בדיוק הנושא בו הוא התמקד.

את הערב הובילו פרופ' רוברט רוקאווי, מומחה לתולדות גנגסטרים יהודים באמריקה, ועו"ד ציון אמיר, שהציג סקירה מקומית על ארגוני הפשע בארץ.

השניים, אגב, הופיעו בהתנדבות.

כך, עסק הערב בשמות כגון: מאיר לנסקי, בנג'מין "בגסי" סיגל, ארתור "דאץ'" שולץ ועוד, שהגיעו לארה"ב כמהגרים ובהמשך הפכו לדמויות מוכרות בתחומן.

הנוכחים שמעו על מאבקי השליטה בין המהגרים שהגיעו מהשטעטל (אלה שקידשו את השבת ולא יצאו למשימות חיסול בשבת) לבין הקוזה נוסטרה.

הקשיבו והשכילו: אירינה נבזלין, יו"רית מוזיאון העם היהודי בית התפוצות ונשיאת קרן נדב; דנה ודן תדמור מנכ"ל בית התפוצות; עדי אקוניס, מנכ"לית אגודת ידידי בית התפוצות ובעלה אופיר אקוניס, שר המדע והטכנולוגיה; אלוף במיל' איתן בן אליהו, יו"ר חבר הנאמנים של המוזיאון ורוית טרלובסקי; איש העסקים ומייסד קרן נדב לאוניד נבזלין ורעייתו טאטיאנה גרינברג; רוני רוס, מנכ"לית פנורמה; גבי רביד, אשת עסקים ובכירה בשוק ההון; רותי ואברהם (לולו) אסף, מנכ"ל אמנת; ואחרים.

ציון אמיר רוברט רוקוואי ועדי אקוניס   / צילום: אביב חופי
 ציון אמיר רוברט רוקוואי ועדי אקוניס / צילום: אביב חופי

חגיגת כדורגל מחשמלת בתיאטרון

גיא אדרי, גדי אנג'ל והאחים בלינקס נערכים למונדיאל

את השבוע פתחה חברת מוצרי האלקטרוניקה והחשמל הייסנס ישראל במועדון התיאטרון בתל-אביב. במוקד האירוע עמדה השקתו של מהלך במסגרתו יוכלו לקוחות המותג לזכות קיץ הקרוב בטיסה למשחקי המונדיאל ברוסיה.

גיא אדרי, מבעלי אקזיט אלקטרוניקה, זכיינית מותג הייסנס בישראל, קיבל יחד עם גדי אנג'ל ורן וגל בלינקס את פניהם של המוזמנים - רובם קמעונאים מעולם האלקטרוניקה ומוצרי החשמל וגם, איך לא, כמה כדורגלנים.

בפוקדים את המועדון: אביבה ואבי סופר, רשת אבי סופר; רונן ועודד בזזי, מבעלי טורנדו מזגנים משווקי מזגני הייסנס בישראל; יורם בדש ושמוליק מנדזיצקי, לשעבר בעלי מחסני חשמל לשעבר ומנכ"לים משותפים בהווה; יוסי סרודי, בעלי קבוצת ח.י שותפתה של הייסנס בישראל על קטגוריית המקררים (ומתחרתה בעולם המסכים); בן מנספורד, מנכ"ל מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב; ודניאל לוי המנהל המסחרי של המועדון.

אדרי עלה במהלך הערב על הבמה שם ציין כי בקהל יושבים גם שניים שכבר הבטיחו את מקומם במונדיאל - השוער הסרבי פרדרג ראיקוביץ', והחלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון שישחקו בו במדי הנבחרות שלהם. השניים הם גם שחקני מכבי תל-אביב. ועוד בענייני כדורגל - שחקן העבר שייע פייגנבוים שחוגג בדיוק היום יום הולדת, הופתע מבעוד מועד בעוגה.

לאירוע הגיעו גם אורחי כבוד בדמותם של נציגים מסין, בהם אלכס זהאו, מנהל המחקר והפיתוח של הייסנס ונציג האזור ג'ק קיקסהאן.

שייע פיינגנבאום   / צילום: שוקה כהן
 שייע פיינגנבאום / צילום: שוקה כהן