ועדת האתיקה נזפה בח"כ אחמד טיבי על כניסתו להר הבית

ועדת האתיקה של הכנסת נזפה בח"כ אחמד טיבי על כניסתו להר הבית בסוף חודש אוגוסט ללא תיאום מוקדם עם המשטרה ■ ההסבר להחלטה: מעתה ואילך כניסה להר הבית ללא תיאום מראש עם המשטרה עשויה להוביל לסנקציה חריפה יותר

ועדת האתיקה של הכנסת הודיעה היום (ג') כי נזפה בחבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) על כניסתו להר הבית בסוף חודש אוגוסט האחרון.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן הגיש קובלנה לוועדת האתיקה נגד טיבי בטענה שהוא נכנס ללא תיאום מוקדם עם משטרת ישראל, תוך שהוא מתסיס ומסית במקום. לא כל כניסה להר הבית מהווה הפרה של כללי האתיקה של חברי כנסת, אלא רק כניסה להר הבית ללא תיאום מראש עם משטרת ישראל. ח"כ יהודה גליק (הליכוד) עתר נגד החלטה זו, המגבילה לדעתו את זכותו לחופש תנועה. בג"ץ דחה (בהחלטה מחודש נובמבר 2017) את עתירת גליק וקבע כי ההגבלה סבירה.

בקובלנה של ארדן נגד טיבי צוין כי מצלמות במקום צילמו את טיבי בכניסתו למתחם שהגיע למקום "דווקא בימים בהם הייתה מתיחות רבה וזאת כדי להתסיס את השטח. כניסתו סיכנה את שלום הציבור וביטחונו".

בתגובה הגיב ח"כ טיבי כי האיסור המקורי של ראש הממשלה אמור היה לחול רק על חברי הכנסת היהודים, אך משניתן האיסור, לחצו על נתניהו חברי כנסת מן הימין להחיל את האיסור גם על ח"כים מוסלמים. לדבריו, "לא צורפה בפני ועדת האתיקה כל ראיה לכך שנוכחותו של טיבי במסגד גרמה למתיחות במקום".

כאמור, על רקע אירועים אלו, ועדת האתיקה נזפה בטיבי. בהחלטת הועדה צוין כי הוועדה מבקשת להזהיר מראש את חברי הכנסת כי "מעתה ואילך כניסה להר הבית ללא תיאום מראש עם המשטרה עשויה להוביל לסנקציה חריפה יותר". החלטת ועדת האתיקה התקבלה ברוב של 2 חברי כנסת נגד דעת מיעוט של חבר כנסת אחד שציין שלדעתו המסגד על הר הבית אינו מצוי בתחומי הסמכות של ועדת האתיקה של הכנסת.