תדאה ואודי רקנאטי מכרו את נוגה הנדסה ב-34 מיליון דולר

תדאה תרשום רווח הון של כ-11 מיליון דולר ממכירת חברת מוצרי העיבוד השבבי שאותה רכשה לפני כ-5 שנים

עשו אקזיט/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
עשו אקזיט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מניית חברת החזקות הטכנולוגיה תדאה  זינקה אמש, לאחר שהחברה דיווחה על הסכם למכירת החברה הבת נוגה הנדסה וטכנולוגיה (שבה מחזיקה תדאה 65%) בתמורה כוללת של כ-34 מיליון דולר (חלקה של תדאה עומד על 22.1 מיליון דולר והיתרה תזרום לכיסו של שותפה, אודי רקנאטי). לאחר השלמת העסקה, הכפופה למספר תנאים מתלים, צפויה תדאה לרשום רווח לאחר מס של כ-11 מיליון דולר.

בתחילת שנת 2013 רכשו תדאה של מוטה גורפונג, לצד רקאנטי, את נוגה הנדסה, תמורת 100 מיליון שקל, בעיקר באמצעות מימון בנקאי. נוגה הוקמה בשנת 1980 על-ידי גוסטב הירש, והיא פועלת מאזור התעשייה של שלומי. החברה עוסקת בייצור מוצרים לתעשיית העיבוד השבבי. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-50 מדינות בעולם.

סכום של 3 מיליון דולר מתוך התמורה בעסקה הנוכחית יופקד במועד השלמת העסקה בידי נאמן, לצורך הבטחת התחייבויות המוכרות (תדאה ורקנאטי) לשיפוי הרוכש, במקרה של הפרת מצגיהן או התחייבויותיהן תחת ההסכם. מתוך סכום זה, כ-2 מיליון דולר ישוחררו למוכרות תשעה חודשים לאחר מועד השלמת העסקה, ומיליון הדולרים הנותרים ייוותרו בנאמנות עד תום 18 חודשים ממועד השלמת העסקה. סכום העסקה כפוף להתאמות לחוב פיננסי שיישאר בנוגה בסוף 2017, כמו גם להסכמות בנוגע להון החוזר בחברה.

תדאה היא חברת החזקות הנמצאת בשליטת קבוצת משקיעים בראשות המנכ"ל מרדכי (מוטה) גורפונג, לצד אמיר רהב ומתי רז, ועוסקת בהשקעות בחברות אלקטרוניקה ועיבוד שבבי. שווי השוק של החברה עומד על כ-80 מיליון שקל.

מלבד ההחזקה בנוגה מחזיקה תדאה בבעלות מלאה בחברת מולודן, המשקיעה בעצמה בחברות במגוון תחומים. לפני כחודשיים השקיעה תדאה (באמצעות החברה הפרטית ניצבים, שבה מחזיקה תדאה 38.75%) ברכישת הפעילות והמלאי של מפעלי מתכת ש. כהן, הפועלת בתחום של יבוא, ייצור ושיווק מוצרים לתחום הבנייה. העסקה בוצעה בתמורה לכ-24 מיליון שקל (חלקה של תדאה עמד על כ-9 מיליון שקל).

במחצית הראשונה של השנה רשמה תדאה עלייה של 24% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 10.7 מיליון דולר, הרווח התפעולי שלה הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר ובשורה התחתונה הציגה הפסד נקי של 385 אלף דולר, לעומת הפסד של 64 אלף דולר בתקופה המקבילה.