הון סיכון | פודקאסט

האזינו: כך הקימו ישראלים קרן שהפכה לאחת המובילות בעולם

1/10 אריק קליינשטיין, גלילות קפיטל • ראיינו את אריק קלינשטיין, שותף בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל – אשר נבחרה לאחת משלוש קרנות ההון סיכון עם הביצועים הטובים בעולם, בקטגוריה שלה ■ כיצד הגיעו להישג קלינשטיין ושותפו, קובי סמבורסקי, ואילו מיזמים הם מחפשים?

בשנת 2016 פרסמה חברת המחקר פרקין את דו"ח דירוג ביצועי קרנות ההון סיכון שלה, אחת המקיפים והאמינים ביותר שקיימים. בדו"ח, המחולק למספר קטגוריות, זכתה הקרן גלילות קפיטל במקום ה-3 בעולם כולו בקטגוריית וינטג' 2010-2014 (מועד תחילת פעילות הקרן) ובמקום החמישי בקרנות הפריווט אקוויטי המובילות בעולם לאותן שנים. את הקרן ייסדו ומנהלים אריק קלינשטיין וקובי סמבורסקי.

"קובי ואני חשבנו להקים קרן עם מודל פיננסי ומיקוד שונים מהמקובל", מסביר קלינשטיין בפרק ה-10 של עוד פודקאסט לסטארטאפים. "קראנו למודל 'Back to basics', כי מבחינתנו המטרה הייתה לחזור למרבית המאפיינים המרכזיים של תעשיית ההון סיכון הישראלית בתחילת דרכה: קרנות לא גדולות מדי, שמשקיעות בחברות סטארט-אפ בשלב מוקדם, וממוקדות בתחומים ספציפיים שיש בהם ליזם הישראלי יתרון מובהק".

אז איך השותפים בגלילות משקיעים ביזמים? לדברי קלינשטיין, "אנחנו נכנסים בדרך כלל ככסף הראשון בחברות שלנו, ומתמקדים מאוד ב-Software Enterprise - זה בעיני ה'מרכיב הסודי' של יזמים ישראלים, לפחות כאלה שיודעים לבנות תוכנות מתוחכמות, שיש להן הרבה ערך לחברות גדולות. זהו תחום ההתמחות שלנו בקרן ואנחנו מעדיפים לא לזוז משם".

מה מאפיין בעיני השותפים בגלילות סטארט-אפים ויזמים מוצלחים, ואיך הם מצליחים לזהות אותם כל כך טוב? מהן התעשיות ה"חמות" בעיניהם, מה השותפים שלה מחפשים ובאילו עוד תחומים משקיעה הקרן, חוץ מסייבר? כל זאת ועוד בפרק ה-10 של עוד פודקאסט לסטארטאפים.

■ "עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם. הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Samsung NEXT.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס)