סכסוך העבודה ברשות המעברים: יצורפו להסכם עובדי משהב"ט

סוף לסכסוך העבודה ברשות המעברים שבמשרד הביטחון ■ 80 עובדי הרשות יועסקו לפי ההסכם הקיבוצי של משהב"ט ■ תנאים משופרים והעלאת שכר ■ יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "מדובר בהסכם שעושה צדק עם עובדי רשות המעברים"

הסתיים סכסוך העבודה ברשות המעברים שבמשרד הביטחון: יו"ר ההסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן, הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב והמשנה למנכ"ל משרד הביטחון, תא"ל (במיל') רוני מורנו חתמו היום (ה') על הסכם שלפיו 80 עובדי הרשות, שמפעילים את המעברים ברצועת עזה וביהודה ושומרון יועסקו על פי ההסכם הקיבוצי של משרד הביטחון ושכרם יועלה מידית ב 4%.

ההסכם נחתם לאחר שבשבועיים האחרונים עובדי המעברים הכריזו על סכסוך עבודה ופתחו בצעדים ארגוניים, שכללו השבתת מעברי הסחורות לעזה ולאיו"ש והשבתת המעברים לעשרות אלפי הולכי רגל בין ישראל לעזה ואיו"ש.

עובדי המעברים מחו על כך שמאז שהוקמה הרשות, הם הועסקו בחוזי העסקה שמקפחים אותם ביחס לאלה של עובדי משרד הביטחון. הם דרשו להיכלל בהסכם הקיבוצי שחל על עובדי משרד הביטחון בנימוק שיש בו כדי לשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם.

בהסתדרות הכללית אמרו היום כי מתוקף ההסכם החדש עובדי רשות המעברים יהיו זכאים לתשלום נוסף על שעות נוספות, תוספות סיכון, תוספות ותק כפי שנהוג בשירות המדינה ולהטבות אחרות שמקבלים עובדי המגזר הציבורי מתוקף ההסכמים הקיבוציים שעליהם הם חתומים. כך, מתוקף ההסכם החדש עובדי הרשות יקבלו מידית תוספת של 4% לשכר, ובהמשך יהיו זכאים גם לשכר עידוד: "מדובר בהסכם שעושה צדק עם עובדי רשות המעברים, שמבצעים את תפקידם החשוב בגבולות המדינה תוך סיכון ביטחוני יום יומי", אמר היום יו"ר ההסתדרות, ניסנקורן.

יו"ר ארגון עובדי משרד הביטחון, איקו חסון אמר: "אני מאמין שהצטרפותם של עובדי המעברים לשורותינו תשפר את הכנסתם ותמנע את העוולות שנגרמו להם עד כה".