נחתם הסכם המסדיר את זכויות מאות עובדי רשות האוכלוסין

ההסכם כולל מענק חד-פעמי בסך 8,000 שקל ותוספת שכר חודשית קבועה בגובה 833 שקל לעובדי הלשכות ■ שעות קבלת הקהל יורחבו

לאור עומסים הנוצרו בתקופה האחרונה והגדלת שעות העבודה שנוצרו בשל הצורך בהנפקת התעודות הביומטריות החדשות, נחתם להסכם זכויות עובדים חדש עבור עובדי רשות האוכלוסין. בהסכם כלולה גם ההחלטה על הרחבת ימי קבלת הקהל בלשכות אל תוך שעות אחר-הצהריים.

ההסכם, שתוקפו עד לסוף שנת 2020, חל על מאות עובדי הרשות הפזורים בכל המדינה. ההסכם יסדיר את העבודה על תעודות הזהות והדרכונים הביומטריים על פי "החוק הביומטרי" שאושר מוקדם יותר השנה. 

הסכם קובע כי עבור תקופת הפיילוט הביומטרית (במחצית הראשונה של 2017) יקבלו עובדי הלשכות מענק חד-פעמי בגובה 8,000 שקל. עוד נקבע בחלקו הראשון של ההסכם כי בגין הכנסת האלמנט הביומטרי למערכות יקבלו עובדי הלשכות תוספת שכר חודשית קבועה בגובה 833 שקל. עובדים אחרים כגון עובדי המטה יקבלו תוספת בגובה 500 שקל.

כמו כן ההסכם מסדיר ומאפשר להוציא לפועל את התוכנית להרחבת זמן קבלת הקהל בלשכות מנהל האוכלוסין, אשר כיום נפתחות פעמיים בשבוע גם בשעות אחר-הצהריים. ההסכם יאפשר את פתיחתן עד ארבע פעמים בשבוע בשעות אחר הצהריים.

שר הפנים אריה דרעי מסר: "ההסכם יתגמל באופן ראוי והוגן את מאות עובדי רשות האוכלוסין, הפועלים יום-יום ללא לאות למתן שירות מצוין ומבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר״