הקשר לכחלון, כ"ץ ומימון: מיהם הנחקרים החדשים בפרשת ביטן

הותר לפרסום: שמעון סוסן, ראש מועצה אזורית חבל מודיעין ומקורבו של שר האוצר משה כחלון, ועידן פרץ, ראש המטה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, נחקרו בפרשת השחיתות בעיריית ראשל"צ ■ גם קונסטנטין שלומי, מנהל אגף הגבייה בעירייה, נחקר ■ ח"כ דוד ביטן ייחקר מחר בפעם השלישית

בסוף השבוע הותרו לפרסום שמות נחקרים חדשים בפרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון, תיק 1803: שמעון סוסן, ראש מועצה אזורית חבל מודיעין ומקורבו של שר האוצר משה כחלון; ועידן פרץ, ראש המטה של שר התחבורה ישראל כ"ץ. גם קונסטנטין שלומי, מנהל אגף הגבייה בעיריית ראשון-לציון, נחקר. מעצר-הבית של מנהל אגף נוסף בעירייה מסתיים מחר (א'). מחר גם ייחקר בפעם השלישית יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ועל-פי ההערכות הוא יזומן לכל הפחות ל-4 חקירות נוספות.

בינתיים אין כל קשר מצד שני השרים שבעבר כיהנו בתפקידי מפתח במפלגת הליכוד (כ"ץ כמזכיר המפלגה, כחלון כיו"ר מרכז הליכוד) לחקירה בפרשה המתוקשרת, שעניינה שוחד בצמרת עיריית ראשון-לציון מצד קבלנים ואנשי עסקים.

השמות הבולטים ביותר עד היום בפרשה היו ח"כ דוד ביטן, שכיהן עד לפני כשנתיים כחבר מועצת העיר ראשון-לציון ובחלק מהזמן כסגן ראש העיר - וכן ראש העיר המכהן עצמו, דב צור.

כמו ביטן וצור, גם סוסן הוא איש מוכר מאוד שנושא בלא מעט תפקידים רשמיים בישראל: בנוסף להיותו ראש מועצת חבל מודיעין (ששטחה גדול פי שלושה משטחה של תל-אביב, והיא חולשת על יותר מ-20 יישובים), סוסן משמש כיו"ר עמית בקק"ל ו"מנהל השטח" של השר כחלון.

בחקירתו שנערכה ביום חמישי, נשאל סוסן לגבי מעורבותו בסיוע לכאורה לאיש העסקים משה יוסף, חשוד נוסף בפרשה, לבנות את ביתו בתחומי המועצה, לבקשת ח"כ ביטן - עבור כיסוי חובותיו של האחרון. בשלב זה עדיין לא ידוע האם המשטרה מחזיקה חומר מפליל על סוסן, או שהוא נחקר רק על-מנת לחזק את התיק נגד נחקרים אחרים.

סוסן נחשב לאחד האנשים החזקים ביותר בפוליטיקה הארצית. הוא נמצא בקשר עם פעילים רבים בליכוד ומחוץ לה. באפריל האחרון פורסם כי המשטרה מנהלת חקירה סמויה בעניין הקשרים בין איש העסקים קובי מימון לבין סוסן ומקבלי החלטות אחרים בעניין מתחם התעסוקה איירפורט סיטי שבבעלות מימון. המתחם שוכן בשטח המועצה האזורי חבל מודיעין, וקבוצת ישראמקו-נצבא שבשליטת מימון היא המרוויחה העיקרית משיוכו של המתחם למועצה האזורית חבל מודיעין, שכן תשלום הארנונה הנמוכה למועצה מאפשר לחברה לגבות דמי שכירות וניהול גבוהים מהשוכרים במתחם.

קשר מעניין אף יותר נמצא בין סוסן לשר האוצר משה כחלון: בין השניים מערכת יחסים קרובה כבר לא מעט שנים. ב-2006 התגייס סוסן לעמוד בראש מטה הבחירות של כחלון והביא אותו למקום השלישי ברשימה. בבחירות האחרונות עזב סוסן את הליכוד וסייע לו להתמודד בבחירות דרך מפלגת כולנו.

שם נוסף ברשימת החשודים שהותר לפרסום כעת הוא, כאמור, שמו של ראש מטה שר התחבורה ישראל כ"ץ מאז פברואר 2016, כמעט שנתיים בתפקיד: עידן פרץ, המקורב מזה שנים רבות לכ"ץ. החשד בגינו נחקר ביום חמישי איננו קשור לשר וכולל הפרת אמונים, במסגרתה פעל שלא כדין לקידום ענייניהם של יזמים שונים - וזאת לבקשת ביטן, שהיה מעוניין בטובות הללו לשם כיסוי חובותיו.

קונסטנטין שלומי, מנהל אגף הגבייה והאכיפה בראשון-לציון, נחקר בסוף השבוע אף הוא בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת השוחד לבכירי העירייה - ויצוין כי עוד מאז תחילת השבוע שעבר מצוי במעצר-בית, שמסתיים מחר, מנהל אגף נוסף ששמו אסור בפרסום.