מחיר למשתכן: קצב הרשמה נמוך בהגרלה בנחף וכפר מנדא

היישובים המבוקשים ביותר בהגרלה הגדולה השלישית הם באר יעקב, מודיעין-מכבים-רעות ובית שמש

מחיר למשתכן/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מחיר למשתכן/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

קצב הרשמה נמוך ביישובים הערביים לפרויקטים במסגרת מחיר למשתכן. בהגרלה הגדולה השלישית נכללו בפעם הראשונה שלושה יישובים ערביים: נצרת, נחף וכפר מנדא. נתוני מטה הדיור באוצר ומשרד הבינוי והשיכון מעידים כי בעוד כלל היישובים זוכים להרשמה גבוהה משמעותית מהיקף הדירות המוזלות שנכלל בהגרלה, בנחף ובכפר מנדא עדיין מדובר במספר נרשמים הנמוך ממספר הדירות.

בנחף מדובר בשני פרויקטים שכל אחד מהם כולל 32 יחידות דיור מוזלות, 64 דירות מוזלות סך הכל, היקף הנרשמים עומד על 25 משקי בית זכאים בלבד. בכפר מנדא ניתן לראות מצב דומה כאשר ביישוב יצאו להגרלה 32 דירות מוזלות סך הכל ומספר הנרשמים עומד על 29 בסך הכל. אי ההיענות מצד הזכאים בשני המכרזים האמורים מתחדד לאור העובדה שהגרלה זו פתוחה הן לזכאי סדרה א' והן לזכאי סדרה ב'.

עם זאת, בנצרת מספר הנרשמים עולה על מספר הדירות. הסיבות לכך מגוונות ובניהן ניתן למנות תהליך של מעבר לבנייה רוויה שקיים בנצרת אך לא ביישובים אחרים כמו גם העובדה שבנצרת מספר גדול הרבה יותר של תושבים ומצוקת דיור חריפה. במקביל בעוד בנצרת אומנם מספר הנרשמים גבוה ממספר הדירות, מדובר בכ-200 נרשמים לכל הגרלה, נתון שרחוק מאוד מהביקוש לדירות המוזלות באזורים אחרים.

על פי הנתונים, היישובים המבוקשים ביותר בהגרלה הגדולה השלישית הם באר יעקב (כ-7,000 נרשמים על 477 דירות מוזלות), מודיעין-מכבים-רעות (4,818 נרשמים על 25 דירות מוזלות) ובית שמש (4,516 נרשמים על 132 דירות).

במקביל, מועד סגירת הרישום להגרלה הגדולה השלישית נדחה ביום מה-12 לדצמבר ל-13 לדצמבר, ועל פי משרד הבינוי והשיכון מדובר בדחייה טכנית בלבד, והיום (ב') צפויות להתפרסם התוצאות של הגרלות ההמשך לכ-2,000 דירות.

נציין כי זכאי שיקבל הודעה כי זכה בהגרלת ההמשך ונרשם גם להגרלה הגדולה השלישית, הרשמתו תבוטל בשל הזכייה. באם אותו זכאי מעוניין לוותר על הגרלת ההמשך ולהמשיך להתמודד בהגרלה הגדולה יהיה עליו לבטל הזכייה ולשוב להירשם להגרלה הגדולה. במשרד הבינוי והשיכון הסבירו שניתן לקבל הודעת ביטול תוך כחצי יום, ומי שיבטל את הזכייה ויקבל מייל על אישור הביטול יוכל להירשם להגרלה הגדולה, שכאמור צפויה להיסגר להרשמה ב-13 לדצמבר - יום רביעי הקרוב.