מיכל עבאדי-בויאנג'ו מתרחקת מתפקיד מנכ"לית מגדל

פחות מחודש מאז שנודע על כך שהחשכ"לית לשעבר תחליף את עופר אליהו, מתברר כעת כי בחברת הביטוח בוחנים אפשרויות נוספות

רו"ח עו"ד מיכל עבאדי-בויאנג'ו
רו"ח עו"ד מיכל עבאדי-בויאנג'ו

מיכל עבאדי-בויאנג'ו מתרחקת מראשות קבוצת מגדל. לפני פחות מחודש נודע כי עבאדי-בויאנג'ו בדרכה לכיסא מנכ"ל קבוצת הביטוח, במקומו של עופר אליהו - בנו של בעל השליטה שלמה אליהו. כעת מתברר, כי במגדל בוחנים אפשרויות נוספות.

את מינויה של עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר החשכ"לית במשרד האוצר, תכנן אליהו במקביל לרצונו לשוב לתפקיד רשמי בקבוצה, ולכניסתו לתפקיד יו"ר הקבוצה, וזאת על רקע חוסר שביעות רצונו מהתנהלות הקבוצה ומתוצאותיה העסקיות. כדי שאליהו האב יוכל לחזור לתפקיד ביצועי במגדל, צריך היה שעופר אליהו יזוז, מאחר שהוראות הרגולציה חוסמות עבודה בביטוח של מי שקשורים משפחתית.

ככל הידוע, מועמדותה של עבאדי-בויאנג'ו לתפקיד ירדה בשלב זה מהפרק, ובמגדל בוחנים כעת מועמדים פוטנציאליים אחרים. יחד עם זאת, על פי ההערכות, החלטה זו אינה סופית.

כך או אחרת, ניתן להעריך כי עבאדי-בויאנג'ו תמצא תפקיד בכיר אחר, לא מן הנמנע שאפילו בקבוצת מגדל.

בסוף אוקטובר 2012 השלים שלמה אליהו את מה שהוגדר "עסקת חייו", כשרכש את השליטה בקבוצת מגדל מידי ג'נרלי האיטלקית.

אז התמוגג אליהו מהעסקה, ואמר ל"גלובס", כי "מהיום אני בעל השליטה במגדל. זה דבר גדול". אליהו הסביר, כי רכש את השליטה בחברת הביטוח הגדולה במשק דאז "למען עתיד המשפחה".

טלטל את צמרת מגדל

אלא, שחמש שנים לאחר מכן מוצאות את עצמן מגדל ומשפחת אליהו בלב סערה אדירה: שלמה אליהו מוריד את בנו עופר מכס המנכ"ל, למגינת לבו של האחרון, כדי לשוב ולאחוז במושכות כיו"ר חברת מגדל.

המהלך - המפתיע כלפי חוץ - קרה כאמור בעקבות חוסר שביעות הרצון של אליהו האב מהתפקוד של מגדל, שכבר אינה מובילת שוק הביטוח. מאז שרכש אליהו את השליטה במגדל בסוף חודש אוקטובר 2012, איבדה מניית החברה כ-11% מערכה, בעוד שמדד הביטוח זינק בכ-65%.

בשלהי שנת 2012 רכש אליהו כ-69% ממניות קבוצת הביטוח מגדל, בתמורה לכ-3.55 מיליארד שקל לפי שווי של כ-5.1 מיליארד שקל. כיום נסחרת מגדל "רק" בשווי של כ-4 מיליארד שקל.