כהן: נילחם על כל עובד בטבע; ניסנקורן יכנס מסיבת עיתונאים

יו"ר ההסתדרות יכנס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בסוגיית המשבר בטבע והתעשייה בישראל ■ במסגרת האירוע ימסור ניסנקורן "הצהרה דרמטית" לגבי המשך הצעדים בנושא ■ שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: החברה חייבת לבצע תהליכי התייעלות קשים וכואבים הכוללים חיתוך בבשר החי

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, התייחס היום (ד') לפיטורים בחברת טבע ואמר: "עובדי טבע ישראל לא צריכים לשלם על הכישלונות של טבע בחו"ל; נילחם על כל עובד". 

לדבריו, "טבע הצליחה רבות בזכות מענקים והטבות מס שקיבלה מהמדינה ובזכות פיתוחים של מדענים ישראליים. העובדים בישראל לא צריכים לשלם על השקעות כושלות בחו"ל שמומנו מרווחים שנוצרו בישראל". 

עוד הוסיף כהן כי "למרות שאנו בשפל מבחינת רמת האבטלה, נילחם על כל עובד. אנחנו ערניים וקשובים לכל ההתפתחויות ונמצאים בקשר עם אנשי החברה ודורשים מהם שיתוף-פעולה מלא על-מנת לתת מענה בהתאם". 

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יכנס הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בסוגיית המשבר בטבע והתעשייה בישראל. במסגרת האירוע ימסור ניסנקורן "הצהרה דרמטית" לגבי המשך הצעדים בנושא. באירוע ישתתפו נציגי הוועדים בחברת טבע וראשי איגודים מקצועיים. 

גם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, הגיב היום לסוגיית הפיטורים בטבע: ״אין ספק שכל עובד מפוטר הוא עולם ומלואו והלוואי והיה ניתן למנוע פיטורין. ואולם, צריך לזכור כי טבע היא חברה רב לאומית ענקית, המעסיקה כחמישים אלף עובדים ברחבי העולם ואשר חווה בימים אלו משבר ענק."

ברוש הוסיף כי החברה "נמצאת בחובות עצומים של עשרות מיליארדי דולרים, וחייבת לבצע תהליכי התייעלות קשים וכואבים הכוללים חיתוך בבשר החי, וכל זאת על מנת למנוע התרסקות מוחלטת של החברה. מנהלי טבע מחויבים לעשות כל שביכולתם על מנת להחזיר את טבע למסלול הנכון לפני שיהיה מאוחר מדי. טוב יהיה אם כל הגופים המעורבים יעשו כל אשר ביכולתם על מנת לדאוג למפוטרים לקליטתם במקומות עבודה אלטרנטיביים במהירות האפשרית״.

נזכיר כי מוקדם יותר היום פורסם כי ענקית התרופות טבע תפטר לפחות 3,000 עובדים בישראל (מתוך כ-7,000 עובדים בארץ בסך-הכול) ותסגור את מרבית פעילות הייצור בארץ. על הפרק עומדים סגירת המפעל בקריית שמונה או מכירתו, קיצוץ של כ-50% בכוח-האדם במטה החברה בפתח-תקווה, סגירת כל פעילות המחקר והפיתוח בנתניה ומכירת פעילויות נוספות.