אלשטיין לוקח את אי.די.בי להשקעה במטבע דיגיטלי

הקבוצה תשקיע 14.5 מיליון דולר במטבע הדיגיטלי של חברת הבלוקצ'יין הישראלית "קולו" ■ בדרך לאפשר שימוש במטבעות דיגיטליים בעסקים כמו שופרסל וסלקום?

אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

קבוצת אידיבי פיתוח משקיעה 14.5 מיליון דולר ב-CLN, המטבע הדיגיטלי של חברת הבלוקצ'יין הישראלית Colu - כך נודע ל"גלובס".

קולו הודיעה בתחילת נובמבר על הנפקת המטבע במסגרת קמפיין מימון המונים לגיוס 50 מיליון דולר. השלב הראשון של הקמפיין, לגיוס 25 מיליון דולר, מיועד למשקיעים מקצועיים, בסכומים של לפחות 100 אלף דולר. מטבע CLN אמור להתבסס על רשת הבלוקצ'יין את'ריום.

בתחילת 2017 השיקה קולו ארנק דיגיטלי מבוסס בלוקצ'יין, נגיש לכל בעל סמארטפון וכרטיס אשראי. הארנק מציע מטבעות הצמודים לשקל או לפאונד, בהתאם למדינה, והוא משמש כיום קרוב ל-100 אלף משתמשים - בעיקר בתל-אביב ובלונדון. על פי הערכות, האפליקציה סולקת מדי יום קרוב ל-100 אלף עסקאות מבתי עסק שמכבדים את המטבעות שהיא יוצרת, "שקל מקומי" במקרה התל-אביבי. בתי העסק מעניקים הנחה קבועה של 10% למשתמשים במטבע.

ההשקעה של IDB יכולה לרמז על כך שהיא תאפשר שימוש במטבע של קולו בעסקים שבבעלותה כמו בשופרסל ובסלקום - שתי חברות שאימוץ שלהן את הטכנולוגיה יכול לשנות את שוק הקמעונאות. גם אם מהפכה כזאת לא תתרחש בקרוב, ההשקעה היא אינדיקציה לכך ש-IDB סבורה שהמטבעות הדיגיטליים עשויים להיות כרטיסי האשראי העתידיים.

עד המהלך הנוכחי גייסה קולו 12.1 מיליון דולר בסבבי סיד ו-A מרשימה ארוכה של קרנות הון סיכון: אלף, ספארק, Bitcoin Opportunity, בוקס גרופ, Digital Currency Group ו-Angelic Ventures.

קולו הוקמה ב-2014 על ידי מנכ"ל החברה עמוס מאירי, סמנכ"ל תחום הבלוקצ'יין מרק סמרגון, וסמנכ"ל הכספים דיויד רינג. במסגרת סבב ההשקעה הנוכחי הצטרף לחברה פרופ' דן אריאלי, הן כמשקיע והן כמנהל תחום התנהגות צרכנים. לקולו 50 עובדים, רובם במשרד ברחוב הר סיני בתל-אביב, סמוך לבית הכנסת הגדול.