מנכ"ל שלישי לוילי-פוד בחצי שנה: מיכאל לובושיץ משסטוביץ

לובושיץ, שניהל בשסטוביץ את חטיבת הסחר והמכירות, ינהל את יבואנית המזון של האחים ויליגר החל מינואר הקרוב

מותג מזון וילי פוד / צילום: אימג' ארט
מותג מזון וילי פוד / צילום: אימג' ארט

רכבת ההרים בתפקיד מנכ"ל יבואנית המזון וילי-פוד  נמשכת: לאחר שהמנכ"ל הקודם עזב לאחר כהונה של פחות מחמישה חודשים, נכנס היום מיכאל לובושיץ. זהו המנכ"ל השלישי של החברה מאז שהאחים ויליגר השתלטו מחדש עליה ביוני האחרון. לובושיץ מגיע מיבואנית המזון המתחרה שסטוביץ, שהחלה בשנים האחרונות גם לייצר מזון. לובושיץ מחליף את המנכ"ל הקודם של החברה, טים קרנקו שהיה בתפקיד חודשים בודדים לאחר שהמנכ"ל הקודם, אירם גרייבר הודח מתפקידו.

בישיבת מועצת המנהלים של וילי-פוד אשר התקיימה היום אושר מינויו של לובושיץ לתפקיד מנכ"ל וילי-פוד. לובושיץ יכהן כמנכ"ל החברות וילי-פוד השקעות ו-וילי-פוד אינטרנשיונל. לובושיץ שימש כסמנכ"ל הסחר, המכירות והתפעול בתשלובת סנו ובמקביל שימש כמנכ"ל קבוצת חברות הבנות: שניר, ישראפייפר וסנו פרופשיונל. לובושיץ נחשב למנהל מוערך ומוערך ומקצועי בשוק הקמעונאות.

עם פרישתו מתפקיד סמנכ"ל תשלובת סנו, מונה ע"י משפחת לנדסברג, בעלי תשלובת סנו לס' יו"ר ישראפייפר, פנדה וסנו פרופישיונל (תפקיד בו הוא מכהן עד היום). בשנת 2008 הקים את חברת המזון מנה, בעלת המותג הקולינארי "מאסטר שף" מותג "קראנצ'וס" ומאנה. החברה הייתה בבעלות תשלובת סנו, חברת אדיגר ומיכאל לובושיץ אחזקות. בינואר 2012 מכרה סנו וחברת אדיגר את המניות לחברת שסטוביץ'. לאחר מכירת החברה, לובושיץ הקים את חטיבת הסחר והמכירות של חברת שסטוביץ', שימש כסמנכ"ל הסחר והמכירות של החברה וכשותף בחברת מנה.

וילי-פוד אינטרנשיונל בע"מ אחת מיבואניות המזון הגדולות בישראל והיא נסחרת בבורסה בתל אביב ובנאסד"ק. וילי-פוד השקעות, חברת האם, נסחרת בישראל לפי שווי שוק של 226 מיליון שקל.

בחודש יוני האחרון האחים יוסי וצביקה ויליגר השתלטו על החברה-האם BSD . זוהי הפעם השלישית שהאחים מחזיקים בשליטה בחברה לאחר שמכרו אותה פעמיים בעבר - לגאידמק ולאלכסנדר גרונובסקי (שמכר את השליטה לגרגורי גורטובוי שממנו האחים קנו את השליטה בקיץ האחרון).

אז, מונה צבי ויליגר ליו"ר החברה, ובתחילת יולי דיווחה החברה כי המנכ"ל אירם גרייבר פוטר מתפקידו לאחר ניהול של שנה וחצי. מאז עזבו כל צוות ההנהלה הבכיר בוילי-פוד, ובשבועות האחרונים מונו סמנכ"ל סחר, סמנכ"ל כספים ומנהל שיווק חדשים. האחים נחשבים למנהלים ריכוזיים מאוד. נזכיר כי על רקע ההדחה של גרייבר, איבדה וילי-פוד את אחד ההסכמים המסחריים החשובים שלה - הסכם ההפצה של ענקית המזון הדנית ארלה.