Vayyar Imaging הישראלית גייסה 45 מיליון דולר

החברה, המפתחת חיישנים לעיבוד בתלת-ממד, גייסה את הסכום בהובלת קרן וולדן ריברווד ■ סכום הגיוס הכולל של החברה: 79 מיליון דולר

השקעה בהייטק/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
השקעה בהייטק/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

Vayyar Imaging, שמפתחת חיישנים לעיבוד בתלת-ממד, הודיעה אמש (ד') על השלמת גיוס של 45 מיליון דולר בסבב C. את הגיוס הובילו קרן וולדן ריברווד, שהשקיעה בחברה גם בסס הקודם, ו-ITI. כן השתתפו בו כללטק, והמשקיעים הקיימים בחברה - בטרי, בסמר, Israel Cleantech Ventures ואמיתי. בסך הכל עולה סכום הגיוס הכולל של החברה ל-79 מיליון דולר. את החברה הקימו ב-2011 המנכ"ל רביב מלמד, ה-CTO נפתלי חייט וסמנכ"לית הפיתוח מירי רטנר, כולם מילאו קודם להקמת החברה תפקידים בכירים בתעשייה.

"פיתחנו טכנולוגיה מיוחדת של סנסורי תלת-ממד מבוססי רדיו", אומר מנהל הפיתוח העסקי של החברה, עופר פמילייר. "אם אתה מסתכל על סנסורי תלת-ממד בשוק, מדברים בדרך כלל על דברים אופטיים, מצלמות, לייזר, שמסתכלים על דברים ומייצרים תמונה. מה שמיוחד אצלנו זה שאנחנו יודעים לחדור דרך חומרים, ולייצר תמונה תלת-ממדית של מה שקורה בתוך החומר או מעבר לו. זה מאפשר המון אפליקציות. בלב הטכנולוגיה שפיתחנו יושב צ'יפ מאוד מיוחד, שאתה יכול להסתכל עליו בתור מכ"ם מלא אנטנות, ועליו אנחנו בונים מוצרים ומערכות שונות, חלקם בשביל השותפים שלנו וחלק בשביל עצמנו.

"כשהחברה קמה פיתחנו מערכת לזיהוי מוקדם של סרטן השד, מעין ממוגרפיה, אך ללא קרני לייזר, ללא כאב וללא מכונה שתופסת חדר שלם ועולה 400 אלף דולר. במקום זה המוצר שלנו עולה כמה אלפי דולרים בודדים, אפשר לדמיין את זה כמעין חזיה עבה, שנותנת בתוך כמה שניות תמונה מלאה של תוך השד, ללא כאב. זה נמצא במחקרים קליניים בכמה בתי חולים בארץ, בקרוב מתחילים גם בהודו וזה מתקדם מאוד יפה. משם הבנו שיש עוד הרבה שימושים לטכנולוגיה, והרחבנו את השווקים שבהם משתמשים בה".

יישומי הטכנולוגיה של Vayyar מחולקים לארבעה סוגים: עיבוד תמונה, ניטור, שימושים תעשייתים, ובדיקות רדיו. "בתחום עיבוד התמונה, לצד מכשיר האבחון לסרטן השד, יש לנו מוצר שנקרא Walabot, שהוא ממש מוצר צרכני שמתחבר לטלפון, ואם אתה שם את הטלפון ליד הקיר, אתה מקבל ממש תמונה תלת-ממדית של מה שקורה בתוך הקיר - צינורות, נזילות וכך הלאה. זה מכוון לאנשים של 'עשה זאת בעצמך' ולמקצוענים, מוכרים אותו באתר ובאמזון. עכשיו לחגים יצאנו עם מוצר ב-79 דולר. זה ממש שווה לכל נפש והולך יפה.

"בעולם המוניטורינג (ניטור), אנחנו יכולים לנטר מיקומים של אנשים, חפצים, באזור מסוים בתלת-ממד, ממש לראות איפה נמצאים האנשים, האם הם עומדים, שוכבים, יושבים. ובמקביל לנטר את הסימנים החיוניים שלהם, שזה כולל דופק ונשימות. זה מעין מכ"ם עם קרינות של בערך אלפית משיחת טלפון, בלי רגישויות לתנאי תאורה, עשן ודברים מהסוג הזה. אתה יכול לראות מרחוק אם איש מבוגר נפל מאחורי הספה, אתה יכול לראות פורצים מבלי להתקין מצלמות בכל חדר, ויש אפשרות ל-Home Automation, כך שהאורות נכבים כשמישהו נרדם, חימום מכונת קפה ודברים כאלה".

לצד היישומים בבתים ובמשרדים חכמים התרחבה Vayyar גם לתחום הרכבים החכמים והאוטונומיים, "לתוך הרכב וסביבתו". פמילייר מדבר על הטמעת סנסור בגג הרכב, שיודע לזהות ולהתריע אם מישהו שכח תינוק ברכב, לבטל הפעלת כרית אוויר אם נוסע יושב קרוב מדי אליה ופתיחתה תגרום לפציעתו, לנטר את רמת העירנות של הנהג לפי הנשימה והדופק, וגם לסייע בחניות ותפעול של הרכב. שני תחומים נוספים שאליהם נכנסה החברה הם יישומים תעשייתיים של הסנסורים שלה ושימוש בהם לביצוע בדיקות רדיו.

בהודעה על הגיוס מסר מנכ"ל החברה רביב מלמד כי מטרתו היא "להגביר את קצב הגידול שלנו". ליפ-בו טאן, יו"ר וולדן ריברווד שהובילה את הגיוס, מסר: "אנחנו מעוניינים לעזור ל-Vayyar להשפיע על תעשיות הרכב והבית החכם".

ב-Vayyar עובדים קרוב ל-80 עובדים, רובם במשרדי החברה ביהוד, מהם מתבצע עיקר הפיתוח והניהול העסקי. בנוסף פועל צוות פיתוח קטן בשבדיה, ונציגי מכירות ופיתוח עסקי פועלים ממשרדים בארה"ב, יפן, טייוואן וסין. כ-75% מעובדי החברה עוסקים במחקר ופיתוח, והחברה מתכננת גיוס עובדים נוספים לשם המשך ההתרחבות, ככל הנראה בדגש על מכירות ופיתוח עסקי.