עסקים בין המטחים: א.ת בשדרות יוכפל; אלביט מתרחבת בעיר

שר הכלכלה אלי כהן: "אנחנו בוחנים הקמה של אזורי תעשייה נוספים במודל דומה לזה שגובש בשדרות, בהתאם לביקוש של התעשייה באזורים שונים ברחבי הארץ" ■ על ההסלמה הביטחונית אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן: "כולנו יכולים להיות רגועים. אנחנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות"

כשברקע ההסלמה הביטחונית מהימים האחרונים בדרום וירי של רקטות לעבר שדרות ועוטף עזה, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן הודיע כי אזור התעשייה בעיר שדרות יוכפל, ויוקצו לו 500 דונם נוספים.

הרחבת אזור התעשייה תיעשה על קרקעות שנמצאות צפונית לאזור התעשייה הקיים ובשטח השיפוט של המועצה האזורית שער הנגב ויועברו לשטח השיפוט של עיריית שדרות. בכוונת המדינה להשקיע בהרחבת אזור התעשייה כ-40 מיליון שקל וזאת במסגרת מתווה רב שנתי ובכפוף לחתימה של עיריית שדרות על הסכם גג להגדלת היצע הדירות בעיר, שצפוי לשבועות הקרובים.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר כי "הקמת אזור התעשייה החדש היא בשורה גדולה לעיר ובהוכחה ניצחת לכך שהטרור לא יכריע ולא יכניע אותנו. מדי שנה מגיעים לעיר מעל 1000 תושבים חדשים ואנחנו עמלים על הגדלת היצע התעסוקה עבורם".

לדברי שר הכלכלה כהן "אנחנו בוחנים הקמה של אזורי תעשייה נוספים במודל דומה לזה שגובש בשדרות, בהתאם לביקוש של התעשייה באזורים שונים ברחבי הארץ".

בתוך כך היום (ה') שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חנך מתחם חדש במפעל הביטחוני אלסק שבאזור התעשייה בשדרות ובו מועסקים כ 200 עובדים. מדובר במפעל שבבעלות אלביט מערכות.

אמש שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר שדרות והן יורטו באמצעות מערכת כיפת ברזל (לסיפור המלא). ליברמן התייחס הבוקר, במהלך ביקורו בעיר להסלמה הביטחונית ואמר כי "כולנו יכולים להיות רגועים. אנחנו יודעים מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. מבכל מקרה הנחתי את צה"ל מוכן לכל תרחיש. עצם העובדה שאנחנו כאן, בשדרות, עוסקים בהרחבה ובשדרוג של מפעל תעשייתי אומר שכולנו יכולים להיות רגועים".

ליברמן הוסיף ואמר כי אין בירי מעזה במהלך הימים האחרונים לעבר ישראל כדי להעיד על קריסת ההרתעה של חמאס שהושגה בקיץ 2014 במהלך המבצע צוק איתן. לדבריו, הירי לעבר ישראל קשור למאבקים פנימיים, בין ארגוני הטרור השונים בעזה: "אני מקווה שתושבי רצועת עזה יכריחו את ההנהגה שלהם להשקיע את כל המאמצים והכספים בשיפור הכלכלה שלהם ולא בחפירת מנהרות, יצור רקטות וירי נגד ישראל כי בכך הם מסכנים את כלל אוכלוסיית עזה".