נציגי אלוני חץ מדליקים נרות באירוע הווי וקהילה; מי הגיע ומי לא?

וגם: אריה בלדגרין, שמכר את קייט פארמה האמריקאית ב-12 מיליארד דולר לחברת גיליאד, מונה לשותף בקרן הון סיכון בבוסטון

מתן מוסלר איציק ניסים יוסי קורדובה ואבי מוסלר  /  / צילום: אביב חופי
מתן מוסלר איציק ניסים יוסי קורדובה ואבי מוסלר / / צילום: אביב חופי

קרן אור

קרן בירד חוגגת 40 עם חנוכיה ואשוח

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, חגגה השבוע 40 שנים להיווסדה.

לכבוד המאורע וגם לכבוד חנוכה, אירח ביום רביעי השבוע דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, אורחות ואורחים בביתו שבבהרצליה פיתוח.

במוזמנים שהדליקו נר שני נציגי ממשל ותעשייה, בהם: אריה לייטסטון, יועץ בכיר לשגריר; ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד; מרטין גרסטל, יו"ר קומפיוג'ן ואבוג'ן; ד"ר עמי אפלבאום, יו"ר רשות החדשנות; יעל גלסמן, נשיאת חברת נוטרינו; ד"ר רמי כהן, מייסד ומנכ"ל טלסופיה מדיקל; עודד מירב, מנהל המרכז הטכנולוגי של ג'נרל אלקטריק ישראל; ואחרים.

ולא רק 40 שנים ואת חג החנוכה ציינו שם - המוזמנים התרשמו מסמלי חנוכה, אבל גם מסימני וסמלי חג המולד המתקרב, כשבצדו האחד של החדר ניצב עץ אשוח, ובצדו השני חנוכיה וסביבונים.

יעל גלסמן רמי כהן ואיתן יודלביץ /  / צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב בישראל
 יעל גלסמן רמי כהן ואיתן יודלביץ / / צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב בישראל

אריה בלדגרין מונה לשותף בקרן הון סיכון בבוסטון

קרן וידה ונצ'רס היא "קטנה, אנרגטית, ונחושה להקל על הסבל האנושי"

פרופ' אריה בלדגרין, הישראלי-אמריקאי שמכר את חברת קייט פארמה האמריקאית ב-12 מיליארד דולר לחברת גיליאד, לשעבר דירקטור בחברת טבע, לא מבזבז רגע.

בלדגרין מונה בסוף השבוע לשותף בקרן הון הסיכון וידה ונצ'רס (Vida Ventures) בבוסטון, שגייסה 225 מיליון דולר.

עסקת קייט עליה הוכרז באוגוסט, הושלמה באוקטובר, ובאחרונה התווסף "זנב" לעסקה, שבו נמכרה לגיליאד בכ-500 מיליון דולר חברה נוספת שבה השקיע בלדגרין ופיתחה מוצר בשיתוף פעולה עם קייט. כעת מתפנה בלדגרין, כאמור, למהלך הבא.

שותפים נוספים בקרן הם פרד כהן, שותף ותיק בחברת הפרייבט אקוויטי TPG ; ליאונרד פוטר, שניהל את הכספים האישיים של יו"ר TPG דיוויד בונדרמן, וכן מנהלים שלא בדרגת שותפים מקרן הביומד המצליחה Third Rock Ventures ומקרן 5AM Ventures, המתמחה בהשקעה בשלבים מוקדמים בתחום מדעי החיים.

הקרן טרם פרסמה מידע על תוכניותיה, אולם בהצעת עבודה שפרסמה, היא תוארה כ"קרן קטנה ואנרגטית שנחושה לשנות את העתיד של עולם הרפואה ולהקל על הסבל האנושי. הקרן הוקמה על ידי קבוצה של מדענים, רופאים, יזמים ומשקיעים מנוסים כל אחד בתחומו. המשקיעים בשלב זה הם יחידים עשירים. אנחנו מעוניינים לעשות לביתינו על ידי עשיית טוב לאחרים".

כמו כן, נחשפו שתי השקעות שכבר ביצעה הקרן, הממוקמת בבוסטון: בחברתHomology Medicines המפתחת תרופותה מבוססות על עריכה גנטית, וחברת Pionyr Immunotherapeutics, המפתחת, לדבריה, את "הדור הבא של האימונותרפיה בסרטן". מדובר בשני תחומים בהם בלדגרין בקיא בהחלט - קייט היא שילוב של תרפיה גנטית לשם טיפול אימונותרפי בסרטן.

גיל עטר מונה לבורר במוסד השיפוט העליון לענייני ספורט

עו"ד גיל עטר, שותף במשרד נשיץ-ברנדס-אמיר והיועץ המשפטי של הוועד האולימפי בישראל, מונה בימים אלה לבורר ב-CAS - מוסד השיפוט העליון והבינלאומי לענייני ספורט, היושב בשווייץ.

כידוע, הספורט הוא לא רק ספורט, ויש בו לא מעט מחלוקות וחיכוכים, וכאן נכנס לתמונה המוסד הפוסק לישוב סכסוכים ומחלוקות בין התאחדויות, קבוצות ושחקנים, ועוסק בנוסף לאלה, גם בכל הקשור לפסקי דין העוסקים בסוגיות של שימוש בסמים אסורים במשחקים ובענפים השונים.

במשרד הישראלי אמון עו"ד עטר על מחלקת הנזיקין והספורט.

גיל עטר / צילום: אייל לנדסמן
 גיל עטר / צילום: אייל לנדסמן

מחזקים את ההייטק הגיאורגי

אנשי עסקים ישראלים מקימים מרכז הדרכה ותוכנה בטביליסי

איש העסקים והנדל"ן מני בניש, הפעיל בגיאורגיה ומכהן כקונסול כבוד של גאורגיה בישראל, חתם בשבוע שעבר יחד עם ישראלים נוספים, על הסכם שיתוף פעולה להקמת מרכז הדרכה והכשרה למקצועות ההייטק במדינה.

אירוע החתימה התקיים באוניברסיטת BTU הגיאורגית, הממוקמת באזור שיש המכנים אותו "עמק הסיליקון של טביליסי". עוד נכחו באירוע החתימה: ערן לסר, יו"ר קבוצת אקסטרים להשמה בהייטק, לשעבר מייסד ומנכ"ל משותף של מכללת ג'ון ברייס; פרופ' מיכאל בתיאשוילי, רקטור אוניברסיטת BTU; שבתאי צור, שגריר ישראל בגאורגיה; אלכסנדר טבזדזה, סגן שר החינוך הגיאורגי; מרים ג'אשי, חברת הפרלמנט הגיאורגי ויו"רית ועדת החינוך של הפרלמנט הגיאורגי ואחרים.

נמסר כי הממשלה הגיאורגית מעודדת השקעות של חברות הייטק בתחום התוכנה, באמצעות מדיניות מס מקלה, במסגרתה לא נגבה מס על הרווחים ועל הדיבדנדים של בעלי המניות.

מיכאל בתיאשוילי ומני בניש  /  / צילום: נאטה קיזביידה
 מיכאל בתיאשוילי ומני בניש / / צילום: נאטה קיזביידה

המגדל הלוהט

נציגי אלוני חץ מדליקים נרות באירוע הווי וקהילה; מי הגיע ומי לא?

ביום רביעי אחר-הצהריים הקדימו שוכרי המשרדים במגדל אמות אטריום ברמת-גן, והתקבצו בלובי הבניין. האירוע: קוקטייל והדלקת נר שני של חנוכה בהשתתפות אבי מוסלר, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ, ונתן חץ, מנכ"ל ומבעלי אלוני חץ.

מוסלר אף הבהיר שמדובר באירוע שאינו אופייני רק לחנוכה, וכי "הוא חלק מתרבות ארגונית של הווי וקהילה שאמות מובילה".

הגיעו, הקדימו והדליקו: אבי ורטהיים, יו"ר ומבעלי אלוני חץ; אליסון קלי, שגרירת אירלנד בישראל (השגרירות האירית ממוקמת במגדל); עודד חלף, אדריכל הפנים של המבנה; יובל רבין; עו"ד ורו"ח מתן מוסלר (בנו של אבי מוסלר); איציק ניסים, סמנכ"ל כספים אלקטרה; יוסי קורדובה, מנכ"ל נכסי אריאל; איש העסקים והתאורה גיל טייכמן ואחרים.

אחד משוכרי המשרדים שדווקא לא פקד את האירוע הוא משקיע הבלוקצ'יין משה חוגג, בעלי קרן ההון סיכון סינגולריטים. חוגג, שבוודאי חוגג את טירוף הביטקוין הנוכחי, גייס בתחילת החודש את שחקן הכדורגל ליאו מסי כפרזנטור של חברת סירין לאבס - מפתחת טלפון בלוקצ'יין - המשתייכת לקרן.

עוד במסגרת האירוע, חגגה אמות השקעות ולא רק את חנוכה. בסוף השבוע השלימה החברה בהצלחה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של 428 מיליון שקל.

מתן מוסלר איציק ניסים יוסי קורדובה ואבי מוסלר  /  / צילום: אביב חופי
 מתן מוסלר איציק ניסים יוסי קורדובה ואבי מוסלר / / צילום: אביב חופי