לקראת סיום ההצבעה: בן משה שוב משפר הצעתו על אפריקה

ההצבעה על הסדר החוב באפריקה ישראל תסתיים הערב ב-20:00 ■ לדברי בן משה, השיפורים בהצעתו מסתכמים לכדי תוספת של 85 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן-משה / צילום: תמר מצפי

רגע לפני סגירת ההצבעות על הסדר החוב באפריקה ישראל, מעלה איש העסקים מוטי בן משה את הצעתו פעם נוספת. היום הודיע בן משה כי סך השיפורים בהצעתו מסתכמים לכדי תוספת של 85 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל.

קודם לשיפור ההצעה, טען בן משה ביום חמישי האחרון כי חלופת האג"ח שהציע מייצגת ערך נומינלי של 2.26 מיליארד שקל וערך כלכלי של 2.245 מיליארד שקל. זאת, בעוד שחלופת המזומן שלו מייצגת לדעתו ערך נומינלי וכלכלי של 2.2 מיליארד שקל.

ממכתב שהעבירו היום באי כוחו של בן משה, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, עולה כי חברת ההחזקות אלון רבוע כחול הסכימה להעלות את הצעתה לרכישת ההחזקה (56%) של אפריקה ישראל בחברה הבת אפריקה נכסים ב-15 מיליון שקל ל-1.265 מיליארד שקל. בנוסף, העלתה אלון רבוע כחול את התמורה המינימאלית בגין האופציות ב-20 מיליון שקל ל-120 מיליון שקל ואף הצמידה תמורה זו למדד המחירים לצרכן בתוספת ריבית שנתית של 4%.

עוד עולה מהמכתב כי חברת דור אלון העלתה את הצעתה לרכישת החזקות אפריקה ישראל במפעיל כביש 6 ב-15 מיליון שקל ל-165 מיליון שקל, כשלתמורה זו תצורף ריבית שנתית של 4% בתוספת הצמדה למדד עבור הזמן שיעבור בין מועד אישור נושי אפריקה ישראל לבין מועד השלמת המכירה.

בנוגע לרכישת הבעלות על אפריקה  (בה יישארו ההחזקות בדניה סיבוס ובאפריקה מגורים, וכן הקרקע בסביון) בידי חברת אקסטרה של בן משה, נכתב כי הזרמות החברה הרוכשת לאפריקה ישראל יהיו נחותות לאג"ח שיישארו בידי המחזיקים בהיקף של 310 מיליון שקל. בנוב, מציין בן משה כי במקרה שלאג"ח אלו לא יתבצע פדיון מוקדם מלא בתוך 12 חודשים, ישולמו למחזיקים הנוכחיים עוד 10 מיליון שקל במזומן.

מנגד, הגדיל בן משה ב-25 מיליון שקל ל-450 מיליון שקל את הסכום שישולם למחזיקי האג"ח במקרה שהוא עצמו יבחר בחלופת המזומן המלאה על פני חלופת האג"ח.

כמו-כן, מדגיש בן משה כי ביצוע הסדר החוב על פי הצעתו אינו מותנה בהשלמה של מכירת ההחזקה במפעיל כביש 6 לדור אלון, אשר מותנית באישור הממונה על הגבלים עסקיים. לדברי בן משה, אם עסקת דור אלון לא תצא אל הפועל עד למועד ביצוע הסדר החוב, תועבר ההחזקה במפעיל כביש 6 לידי נאמני האג"ח או תוחזק על ידי אפריקה ישראל בנאמנות עבור מחזיקי האג"ח.

היום בשעה 20:00 תסתיים ההצבעה של מחזיקי אג"ח אפריקה משלוש הסדרות (כ"ו-כ"ח, במסגרתה הם נדרשים לבחור בין הצעתו של בן משה לבין הצעת הסדר החוב שהגיש איש העסקים נתי סיידוף.

בעקבות השיפור בהצעותיהם של בן משה ושל סיידוף בימים האחרונים, פורסמה הערב השוואה מעודכנת של ההצעות שערך רו"ח איציק עידן מפירמת בייקר טילי, המשמש כיועץ הכלכלי של נציגות מחזיקי האג"ח. מהמצגת המעודכנת עולה כי רו"ח עידן מעריך את שוויה הנומינלי של הצעת בן משה ב-2.336 מיליארד שקל ואת שוויה הכלכלי ב-2.302 מיליארד שקל.

מנגד, מעניק רו"ח עידן שווי נומינלי של 2.279 מיליארד שקל להצעת סיידוף ושווי כלכלי של 2.207 מיליארד שקל. כך, שעל פניו קובע היועץ הכלכלי שווי גבוה יותר להצעת בן משה.