אישום: חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-67 מיליון שקל

כתב האישום הוגש במסגרת פרשת הלבנת ההון בתחום כוח האדם, בהיקף של כ-200 מיליון שקל, במסגרתה נעצר עדי צים, לשעבר מבעלי "כמעט חינם"

אנשי קש וחברות המוציאות חשבוניות פיקטיביות בהיקף עשרות מיליוני שקלים על מנת להעלים מע"מ מהמדינה - זהו לב לבו של כתב אישום נוסף שהוגש היום במסגרת פרשת הלבנת ההון בתחום כוח האדם, בהיקף של כ-200 מיליון שקל, שהתפוצצה אשתקד. במסגרתה נעצר גם עדי צים, לשעבר מבעלי רשת הקמעונאות "כמעט חינם" וכיום בעלי חברת המימון וניכיון הצ'קים אס.אר אקורד.

באוגוסט אשתקד הוגש כתב האישום הראשון בפרשה. האישום הוגש נגד יצחק ואזנה ושבע חברות שבשליטתו, בהן חברת "מוקד אריק", בגין עבירות מס בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל, ועבירות הלבנת הון בהיקף של כ-140 מיליון שקל לפחות. בכתב האישום צוין, כי הכספים שהושגו תוך ביצוע עבירות "הולבנו" אצל נותני שירותי מטבע, בהם החברות שבבעלות עדי צים.

כתב האישום החדש שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד היום (ג'), נגד חמודי בדיר, מגולל עוד חלק בפאזל. על-פי כתב האישום, במהלך חודש מרץ 2015 רכש איציק ואזנה חברה בשם "ב.ג שחר" שהוקמה ב-2008 ונרשמה כעוסקת בתחום האבטחה. החברה נרכשה ממייסדה תמורת תשלום חובותיה למס הכנסה. מהאישום עולה, כי למרות שואזנה רכש את החברה, הנאשם, חמודי בדיר, נרשם כבעליה. בדיר, נטען, סייע לואזנה להוציא חשבוניות פיקטיביות לשתי חברות אחרות שהיו בשליטתו של ואזנה, "בטר קלין" ו"מוקד אריה".

על-פי האישום, בסך הכול הוצאו על-ידי ואזנה ובדיר 20 חשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כ-67 מיליון שקל, שהמע"מ בגינן עומד על כ-10 מיליון שקל. על מנת להסוות את החשבוניות הפיקטיביות, כנגד אותן חשבוניות פיקטיביות הוצאו על-ידי שתי החברות 38 המחאות לטובת "ב.ג שחר" בהיקף של כ-16 מיליון שקל.

באישום הוגדר סכום של כ-27 מיליון שקל, אשר מורכב מההמחאות ומסכום המע"מ, כרכוש אסור על פי החוק לאיסור הלבנת הון. רכוש שהמדינה מבקשת לחלט.

עוד על-פי האישום, במטרה להסוות את מקורו של הרכוש האסור, ביצע ואזנה, בסיועם של אחרים וביניהם בדיר, שורת פעולות. בין היתר בדיר ואחרים, ניכו 32 המחאות בסכום של כ-14 מיליון שקל בעסק צ'יינג' בשם ג'וסטו. בהמשך, נטען, נוכו 6 המחאות נוספות בסכום של כ-2 מיליון שקל על ידי בדיר ואחרים באותו צ'יינג'. את הכספים שנתקבלו בגין ניכוי ההמחאות העביר בדיר לואזנה או מי מטעמו.

כתב האישום הוא תולדה של חקירה המכונה "תיבת נח", במסגרתה נעצרו ביוני אשתקד 19 מעורבים בגין חשד לביצוע שורת עבירות מרמה, מס והלבנת הון בהקשר לשירותי כוח-אדם.