עובדי טבע יפגינו היום מול ביתו של הדירקטור אמיר אלשטיין

העובדים הפגינו כבר מול ביתם של הדירקטורים גליה מאור וחמי פרס ■ כעת מגיע תורו של אלשטיין, הנחשב למוביל "המחנה הישראלי" בדירקטוריון טבע

הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

עובדי טבע מחדשים את הפגנותיהם מול בתי הדירקטורים בטבע, כאשר היעד היום הוא ביתו של הדירקטור אמיר אלשטיין, המתגורר בהר אדר. העובדים כבר הפגינו מול ביתם של גליה מאור ושל הדירקטור הטרי יחסית חמי פרס. מטרת ההפגנות היא לערער את שלוותה של הנהלת טבע וכן ללחוץ על הדירקטורים להחזיר חלק מן התשלום שקיבלו עבור עבודתם.

אלשטיין הוא בן למשפחת המייסדים של טבע, ובעבר שימש כסגן יו"ר החברה ואף ביקש להתמנות ליו"ר, אולם נחסם על ידי מי שהיה אז יו"ר החברה, ד"ר פיליפ פרוסט. אלשטיין נחשב למוביל 'המחנה הישראלי' בדירקטוריון, והיה אחד מחברי הדירקטוריון שהובילו את תהליך הבחירה של ארז ויגודמן למנכ"ל החברה.

במקביל להפגנות, נשלחו לדירקטורים מכתבים משפטיים מטעם ההסתדרות, המאיימים בתביעה של העובדים בגין הרשלנות של הדירקטורים באישור החלטות בחברה, והפרת חובותיהם כלפי העובדים.

הנהלת טבע בראשות המנכ"ל הנכנס קאר שולץ הדני, פרסמה לפני כשבוע את התוכנית שלה לפיטורי 14,000 עובדי טבע בעולם וכ-1,700 בישראל, ומאז משדרת דבקות בתוכנית ללא סייג. שולץ נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר האוצר משה כחלון, אולם לא שעה לבקשותיהם והסבריהם, וטען כי אין מנוס מהוצאה לפועל של התוכנית כפי שהוגדרה. העובדים מקווים כי גם אם שולץ עצמו לא לחיץ, הרי שהדירקטוריון הישראלי יהיה רגיש יותר למחאותיהם.

בינתיים, מניית טבע  ממשיכה לעלות בבורסה ולאותת על שביעות רצונם של משקיעי החברה מתוכנית ההתייעלות.