מי הגיעו לפנטהאוז במגדל שלום ותרמו לעמותת גדולים מהחיים?

וגם: איזו חברה זכתה בפרס היצואן המצטיין של מנהל סחר חוץ?

ליאור שמואלי ואפי שטנצלר / צילום: אביב חופי
ליאור שמואלי ואפי שטנצלר / צילום: אביב חופי

כולם על המגרש: בשורות ותקוות באצטדיון

על הקשר שבין חומוס לבין סיכונים ומשברים פיננסיים

אל אצטדיון סמי עופר בחיפה הגיעו השבוע כ-500 אורחים בכירים. האירוע: הכנס הכלכלי השנתי לתאגידים שקיים משרד עורכי הדין ש. פרידמן ושות' וחברת הייעוץ וראיית החשבון PwC Israel.

במפגש בו נכחו לצערנו יותר בכירים מבכירות, היו לא מעט בשורות ובעיקר נשבה בו רוח אופטימית. כך למשל, התייחס צבי יוכמן, שותף מנהל בקרן סקיי, לאפשרות שמשברים יזלגו אל קרנות ההשקעה. יוכמן הרגיע ואמר כי "מבנה ההשקעה והמינוף של קרנות הפרייבט אקוויטי מפחיתים את הסיכון שהן יגיעו למשברים פיננסיים שהמשק הישראלי חווה בימים אלה".

עו"ד דורון שוופי, שותף מנהל במשרד ש. פרידמן, ציין במסגרת דבריו על הקדמה כי "מפעל מודרני צריך להיות מסוגל להכניס טכנולוגיה חדשה, אך גם לשלב את עובדיו ועובדים חדשים בהפעלת המפעל המודרני, ובלי להזדקק לפיטורים המוניים".

גדי לסין, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס, העלה במקום נקודה רגישה וציין בשביעות רצון כי "נתונים מראים שעולים חדשים שעלו לפני שנים לישראל והיו סקפטים לגבי חיבתם לטעם של החומוס, הראו שכיום, אותם עולים חדשים אוהבים ואוכלים חומוס כמו אנשים שנולדו בארץ וגדלו עליו".

עוד במסגרת הכנס, עם זאת, גיל ברק, שותף וראש משרד חיפה ב-PwC Israel, הזהיר ואמר כי "העתקת מפעלי ייצור אל מחוץ לישראל, מחסור בכח אדם מקצועי והעדר חדשנות בייצור, מייצרים איומים על עתידה של התעשייה המסורתית הישראלית ועל חוסנו של המשק כולו".

עוד נכחו באצטדיון: עמי בם, שותף בקרן פימי; דורי יבזורי, מנכ"ל חברת עמיעד מערכות מים; רפי דניאלי, לשעבר מנכ"ל צים; עו"ד ורו"ח מיכל רוה ממשרד ש. פרידמן; גלעד אגמון, מנכ"ל חברת פלסאון תעשיות; רן בן אור, שותף מנהל קרן טנא; ח"כ עופר שלח; יוסי פילוס, שותף מנהל ב-PwC Israel; רונן ברקוביץ', שותף ב-PwC Israel; ואחרים.

דורון שוופי גדי לסין יוסי פילוס וגיל ברק/ צילום: דרור סיתהכל
 דורון שוופי גדי לסין יוסי פילוס וגיל ברק/ צילום: דרור סיתהכל

שינויים בוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון

הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, צירפה לשורותיה את פרופ' אברהם (אבי) בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר; ואת ד"ר אפרת טולקובסקי, אחראית אקדמית במכון גזית גלוב לחקר נדל"ן. במסגרת המינוי יחליף בן-בסט את השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, יו"רית הוועדה ופרופ' שמואל האוזר יסיים את כהונתו, בד-בבד עם פרישתו מתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. עוד חברים בוועדה: פרופ' רות פלאטו-שנער; ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים; עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי במשרד האוצר ומחמוד רחמאן, סגן בכיר לממונה על השכר. דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ברכה את הפורשים ואת בעלי המינוי החדש.

פרופ' אבי בן בסט / צלם איל יצהר
 פרופ' אבי בן בסט / צלם איל יצהר

יאיר עשהאל מונה למנכ"ל UPS ישראל

ליאור שגיא יפרוש בתום 24 שנים בחברה

חברת השילוח UPS ישראל, הנמצאת בבעלות קבוצת לבנת, קבוצת אלייד וירון גזית, מינתה את יאיר עשהאל למנכ"ל החברה.

עשהאל (58), שייכנס לתפקיד בתחילת ינואר, יחליף את ליאור שגיא ששימש כמנכ"ל החברה מאז הקמתה בישראל בשנת 1994. שגיא ימשיך לכהן כיועץ בחברה ובחברות נוספות בקבוצת לבנת.

בתפקידו האחרון שימש עשהאל כמנכ"ל חברת תשתית מקבוצת תעבורה. הוא כיהן בעבר כמשנה למנכ"ל סופר-פארם, מנכ"ל טויס אר אס ובתפקידים שונים בקבוצת שטראוס.

יאיר עשהאל / צילום: יוסי אלוני
 יאיר עשהאל / צילום: יוסי אלוני

מגיע בטפטופים

בבית הנשיא בירושלים נערך הבוקר (ב') טקס יצואן מצטיין של מנהל סחר חוץ, בו זכתה חברת ההשקיה נטפים בפרס היצוא. נטפים, נזכיר, רשמה לעצמה באוגוסט השנה אקזיט ענק, לאחר שהענקית המקסיקנית מקסיכם רכשה את השליטה בה בכ-1.5 מיליארד דולר.

רן מידן, מנכ"ל נטפים, קיבל את הפרס מידי נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ומשר הכלכלה והתעשייה, ח"כ אלי כהן.

מידן ציין בפני ריבלין כי כל המערכות של החברה מופעלות באמצעות טכנולוגיות ענן, כאשר המערכות עצמן פותחו על-ידי מפתחי כיפת ברזל. "החברה תציד מתלוננת שיותר מסובך לפתח את המערכת של נטפים מאשר את כיפת ברזל", אמר מידן לריבלין.

באו לפרגן (גם כאן ראינו בעיקר ייצוג גברי): שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא; שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, ונציגי חברות נוספות שזכו בפרסים.

רמזי גבאי אלי כהן רן מידן ראובן ריבלין ושרגא ברוש / צילום: תומר לשר
 רמזי גבאי אלי כהן רן מידן ראובן ריבלין ושרגא ברוש / צילום: תומר לשר

כשהשמפניה עורכת קוקטייל

מי הגיעו לפנטהאוז במגדל שלום ותרמו לעמותת גדולים מהחיים?

במקרה או שלא במקרה, רגע לפני פרוץ 2018 ופתיחת בקבוקי השמפניה, ציין מותג השמפניה מואט ושנדו במוצ"ש אירוע קוקטייל חגיגי לחבר הנאמנים ולחוג הידידים של עמותת "גדולים מהחיים" הפועלת לרווחתם של ילדים חולי סרטן.

את פני הבאים לפנטהאוז של איש העסקים יונתן לייטרסדורף במגדל שלום בתל-אביב, קיבלו ליאור שמואלי, מנכ"ל עמותת גדולים מהחיים ואלינוער לויטן, סמנכ"לית העמותה, יחד עם דושי לייטרסדורף, בעלי קבוצת דלאל ובריאק דזטרין, מנהל שיווק מזרח תיכון של מואט ושנדו.

לתפריט הקולינרי דאג גולן גורפינקל, שף מסעדת דלאל, שביתו מאי נפטרה באחרונה ממחלת הסרטן.

הגיעו, הרימו כוסית שמפניה והפגינו מודעות: דליה ואפי שטנצלר, לשעבר יו"ר קק"ל; עו"ד תמיר גילת; חלי ואבנר קז, יו"ר משותף בקבוצת הרכב מאיר; משה וגלי זילברשטיין, מבעלי לירם בעלי זיכיון קדס בישראל; ח"כ רויטל סויד; טל ותרצה ברודי; דורון ג'מצ'י; רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישרכארט וביתו מיכל; יהודית ואברשה בורשטיין, לשעבר מנכ"ל מירס; אורית בנבנישתי, בעלי ומנכ"לית חברת ההשמה תגבור; ח"כ איילת נחמיאס ורבין (שהודיעה כי מיד אחרי האירוע בכוותה להגיע להפגנה בשדרות רוטשילד) ובעלה עברי ורבין, מנכ"ל גוד ויז'ן: ורד ואילן גרינבוים, נשיא ישראלינק; עידו חג'ג'; עופר שבתאי, בעלי אפליקציית ויבר; איש העסקים חן למדן ואחרים.

במקום נערכה מכירה פומבית כתרומה לעמותה. במסגרת זו הועמדו למכירה בקבוק נדיר של מואט ושנדו, ביקור באחוזת מואט ושנדו בצרפת, סדנת בישול עם השף גולן גורפינקל, אימון כדורסל ל-5 ילדים עם מכבי תל-אביב ועוד. במסגרת המכירה רכשו חג'ג' ושבתאי ביקור באחוזת מואט ושנדו שבחבל שמפאן שבצרפת במחיר של 20 אלף שקל.

ליאור שמואלי ואפי שטנצלר / צילום: אביב חופי
 ליאור שמואלי ואפי שטנצלר / צילום: אביב חופי