קרן וורבורג פינקוס תסתפק במחצית ממניות סיירן בהצעת הרכש

קרן הפרייבט אקוויטי לא זכתה להיענות נוספת להצעת הרכש שהגישה לחברת אבטחת הסייבר ■ תשלם כ-43 מיליון דולר עבור כ-30% מהמניות

ליאור סמואלסון / צילום: תמר מצפי
ליאור סמואלסון / צילום: תמר מצפי

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית Warburg Pincus האריכה בכמה ימים את הצעת הרכש לבעלי המניות של חברת הטכנולוגיה הישראלית סיירן , אך לא זכתה להיענות נוספת, ובסופו של דבר הקרן תחזיק בכמחצית ממניות החברה. סיירן, ספקית פתרונות אבטחת סייבר מבוססי מחשוב ענן, נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה בת"א בשווי 122 מיליון דולר.

למעשה, וורבורג פינקוס תכננה לרכוש כמות כמעט כפולה של מניות, אך לא זכתה להיענות. זאת, על רקע עליית המניה ב-48% מאז שנודע על כניסת הקרן להשקעה - כיום היא נסחרת במחיר קרוב למחיר הצעת הרכש.

"נפגשנו בפעם הראשונה עם אנשי וורבורג פינקוס בתערוכת סקיוריטי גדולה בסן פרנסיסקו בפברואר", מספר יו"ר ומנכ"ל סיירן, ליאור סמואלסון. "זו תערוכה עם מאות, אם לא אלפי חברות, ואנשים נפגשים שם. הם הסתכלו על החברה, הביעו עניין והתחלנו את התהליך באפריל. הם כנראה הבינו שמה שאנחנו עושים זה דבר מיוחד ושונה ממה שהרבה אחרים עושים בשוק אבטחת המידע".

- מה השוני?

"השקענו בשנים האחרונות הרבה כסף ומאמצים בבניית פלטפורמה שנותנת ללקוחות הגנה על גלישה באינטרנט, אבטחה של הדואר האלקטרוני ועל רשתות כמו WiFi. אחד הדברים הייחודיים אצלנו זה שכל מה שאנחנו עושים הוא בענן, אין לנו קופסאות שאנחנו מטמיעים אצל הלקוח. יש לנו 19 דאטה-סנטרס בעולם, ומכל מקום בעולם שהלקוח גולש, הוא מתחבר אלינו ומיד מקבל את האבטחה וההגנה המוחלטת".

לדברי סמואלסון, יש חברות אחרות שנותנות הגנה בענן למייל, אך אין עוד חברה עם פלטפורמה מלאה.

- למה וורבורג פינקוס לא הגישה הצעה לרכוש את מלוא הבעלות על סיירן?

"הקונסטלציה הייתה כזאת שלא הייתה לנו מטרה למכור את החברה, וכך הדירקטוריון החליט".

"לא צפויים לבצע שינויים דרמטיים"

- העובדה שחלק גדול מבעלי המניות לא נענה להצעה היא הבעת אמון בחברה?

"אני לא יודע. אני מסתובב בשוק הרבה שנים ולא תמיד מבין מה קורה. יש לנו בעלי מניות גדולים, ולכל אחד שיקולים משלו".

- מה התוכניות של וורבורג פינקוס בנוגע לסיירן?

"היום יש להם שניים מתוך 9 דירקטורים, וההסכם הוא שהם יקבלו מספר דירקטורים בפרופורציה לכמות המניות. כדי להחליף או למנות דירקטור ניגש לאסיפת בעלי מניות. אין לי מידע על רצון שלהם לשינויים דרמטיים בחברה. זאת קרן ענקית, הם משקיעים טובים, פקחיים ומנוסים, מצא חן בעיניהם מה שראו ואני לא חושב שיבצעו שינויים גדולים, זאת לא צורת העבודה שלהם. הם כן יוסיפו לנו ערך בניסיון ובקשרים שיש להם. מנקודת ראותי זה היה צעד מאוד מוצלח שנותן לנו אפשרות להמשיך להתחרות ולהגשים את החלומות שלנו, להיות אחת החברות המובילות בשוק".

- בינתיים סיירן לא רווחית. מה הצפי בנושא זה?

"המטרה שלנו היא להפוך את החברה למשמעותית בשוק, והיום ובטווח הקרוב, הקרב הוא על נתח שוק. יש שתי מגמות עיקריות: המעבר לענן, ושיפור איכות ה-detection (גילוי התקפות). המגמות ממשיכות והשוק מתארגן. בתקופה הקרובה, רווח זה לא הדבר הכי חשוב בשבילנו. אגב, כבר היינו חברה רווחית. אנחנו מפסידים כי אנחנו משקיעים כמויות גדולות בהשלמת בניית הפלטפורמה ובשיווק ומכירות. זה תהליך. הרצון הוא לא להישאר חברה מפסידה לנצח, אבל בתקופה הקרובה לא נעשה מהפכה ולא נרוויח מחר בבוקר".