ועדת הכלכלה: אגרת המתווכים השנתית במקרקעין תוזל ב-25%

מדובר בתקנה שקידמה שרת המשפטים איילת שקד שתכליתה תיקון תקנות המתווכים במקרקעין ■ עד כה עמדה האגרה השנתית על 482 שקל, וכעת התשלום יעמוד על 361 שקל

איילת שקד / צילום: איל יצהר
איילת שקד / צילום: איל יצהר

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), אישרה היום (ב') תקנה הקובעת כי האגרה השנתית אותה המתווכים נדרשים לשלם למשרד המשפטים תופחת. מדובר בתקנה שקידמה שרת המשפטים איילת שקד שתכליתה תיקון תקנות המתווכים במקרקעין והפחתה בשיעור 25% של האגרה השנתית אותה נדרשים המתווכים במקרקעין לשלם מידי שנה כדי לחדש את רישיון התיווך.

עד כה עמדה האגרה השנתית על 482 שקל וכעת, לאחר ההפחתה התשלום השנתי יעמוד יהיה בגובה של 361 שקל. נציין כי בשל העובדה שמדובר בתקנה, אישור הוועדה מהיום הוא אישור סופי, אולם שרת המשפטים עוד נדרשת לחתום על התקנה כדי שזו תיכנס לתוקף. ההערכה היא שהחתימה ועדכון התקנות ברשומות יארכו מספר שבועות, ואז המחיר המופחת יעודכן בפועל.

במהלך הדיון הסבירו נציגי משרד המשפטים כי ההחלטה על ההפחתה נובעת מכך שבמשרד ערכו בדיקה ומצאו כי ההכנסות מהאגרה הקיימת עולות על הוצאות האגף הרלוונטי (רשם המתווכים). נציג משרד המשפטים, עו"ד אסף נועם, אמר כי עלות המהלך הוא 2.2 מיליון שקל בשנה והוסיף כי ההפחתה נועדה לתת ביטוח למהלך רוחבי של משרד המשפטים, שנועד להגביר את הזיקה בית עלויות השירות לגובה האגרה הנגבית.

נזכיר כי לאחרונה נקבע כי מתווכים שמשרתים במילואים יקבלו הנחה בשיעור 50% על תשלום האגרה האמורה, ובמהלך הדיון ביקשו יו"ר הוועדה ח"כ כבל ויו"ר לשכת המתווכים בירושלים, איציק לוי, לדעת האם הנחה זו תישמר גם לאחר ההפחתה במחיר הכולל. נציג משרד המשפטים, השיב כי משרתי המילואים הזכאים ישלמו 50% מהאגרה גם לאחר ההפחתה.