הפיליבסטר בכנסת: נאומים מתמשכים מזה כ-34 שעות ברצף

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד נאם ברציפות במשך 7 שעות ■ בתוך כך, יו"ר הכנסת אישר לוועדת הכספים להתכנס ולאשר העברות תקציביות של סוף השנה, למרות התנגדות האופוזיציה ■ ח"כ מיקי זוהר זעם כאשר במהלך הדיונים חה"כ ילין ושפיר כינו אותו "מושחת"

הפיליבסטר שמבצעים חברי הכנסת של האופוזיציה בהובלתו של ח"כ יואל חסון נמשך בשעה זו. אחד הנואמים הממושכים ביותר היה ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, שהתחיל לנאום בשעה 03:45, ולמעט הפסקה קלה בשעת בוקר, המשיך לנאום רצוף במשך כ-7 שעות.

לוי סיפר בהרחבה על הימים בהם היה מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ועל מהומות הר הבית תחת תקופתו. מדי שעה עגולה ובמשך 7 פעמים חזר לוי על ציטוט של בנימין נתניהו שנאמר בשנת 2008 בכנס איכות השלטון כשהוא לצידו של עו"ד אליעד שרגא: "אתה יודע למה השחיתות חודרת? אני אגיד לך למה. השחיתות חודרת כי העיתונות אינה חושפת את הפוליטיקאים המושחתים. היא איננה באמת חושפת אותן, ומערכות החוק מאוד רכות וסלקטיביות". 

בשעה זו נואם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), והמאמץ של האופוזיציה לבלום את ההצבעה על חוק איסור פרסום המלצות המשטרה עשויה להימשך עד חצות הלילה.

בשעות הבוקר (ד') אמר ח"כ חסון כי האופוזיציה מכינה לקואליציה הפתעות. "עדיין זה לא הזמן לסיכומים, אבל כדאי לומר לקואליציה שמה שאתם רואים עכשיו זה רק קדימון (פרומו) למה שאנחנו באופוזיציה מכינים לכם", הוא כתב בטוויטר.

חלק מהרגעים במליאה משעשעים. ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) העביר היום מעל לפודיום "הרצאה: מאפלטון למקיאוולי - הנחות יסוד לשלטון מושחת". יונה דיבר על "אומנות השלטון - שעניינו המרכזי הוא הדרך להחזיק בו, ואיך המטרה להשגת שלטון מקדשת את האמצעים". 

העברות תקציביות

במקביל, יו"ר הכנסת אישר לוועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה), להתכנס ולאשר העברות תקציביות של סוף השנה. האופוזיציה התנגדה לכינוס הוועדה במקביל לדיוני המליאה, אך התנגדותם נדחתה. לקואליציה יש רוב של 9 חברי כנסת בוועדה (אל מול 7 של האופוזיציה), וכך רוב העברות הכספים עוברות, לקול מחאות האופוזיציה.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) זעם היום כאשר במהלך הדיונים כינו אותו חברי הכנסת חיים ילין (יש עתיד) וסתיו שפיר (המחנה הציוני) "מושחת".

זוהר הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת וטען: "בימים אלה בוחרת האופוזיציה לנסות ולהכתים אותנו בעננת שחיתות שקרית, מתוך אמונה שהציבור יאמין להם. אנו חייבים לעשות לזה סוף, הגיעו מים עד נפש. השקרים של האופוזיציה עברו כל גבול, והיום גם אני הייתי הקורבן. שני חברי כנסת מהשמאל (חיים ילין וסתיו שפיר) החליטו היום לכנות אותי מספר פעמים 'מושחת' וסירבו להתנצל על כך למרות בקשתי".

זהר פנה לוועדת האתיקה בדרישה ששכרם של ילין ושפיר יישלל, והם יורחקו מהמליאה.