בזק לא מוכנה לאפשר להוט נגישות לרשת ללא הדדיות

ל"גלובס" נודע כי הוט פנתה לבזק וביקשה על סמך סעיף בחוק ההסדרים נגישות לצינורות התקשורת שלה, אך בזק דחתה את הבקשה ודרשה מהוט לאפשר לה נגישות לתשתיותיה

חברת הוט מבקשת להשתמש בתעלות התקשורת של בזק, לטובת פריסת סיבים אופטיים. נציגי החברות שוחחו על כך, ואולם בזק הסכימה בתנאי שהוט תאפשר לה להשתמש בתשתיות שלה - כך נודע ל"גלובס".

המשמעות היא שכרגע הוט לא יכולה לבנות על כך שבזק תתיר לה להשתמש בתשתיות הפסיביות שלה, קרי בצינורות התקשורת, והדבר יוצר קושי גדול מאד להוט שמתכננת להגיע עם סיבים אופטיים לבתי הלקוחות, אך רצתה להשתמש בתשתיות בזק במקום לחפור.

בחוק ההסדרים האחרון נקבע כי תחול הדדיות בשימוש בתשתיות פסיביות, כלומר כל מפעיל יחויב לאפשר למתחריו להשתמש בתשתיות שלו. הוט הוחרגה לתקופת זמן של עד 9 חודשים. הסעיף קודם בחוק ההסדרים לאחר שבאוצר הבינו שמשרד התקשורת פועל לטובת בזק ומנסה לסכל את השלב השני של רפורמת השוק הסיטונאי שאפשרה שימוש בקנים של בזק לטובת המתחרים.

בסופו של דבר ועדת הכלכלה כפתה על משרד התקשורת את הסעיף, והוט וגם מיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד, הם הראשונות שאמורות היו ליהנות ממנו, כי הדבר חוסך להם הרבה מאד כסף ומחליף את הצורך בחפירות, וזאת במחירים מאד נמוכים.

לאחרונה הוט ניסתה להתקדם מול בזק בנושא וכאמור התבקשה להציג בפני בזק התחייבות שתאפשר לבזק להשתמש בתשתיות הוט. 

אין ספק שזו תהיה אחת הסוגיות הרגישות והנפיצות שמשרד התקשורת יצטרך לטפל בהן בקרוב, מפני שהיא קשורה גם לסוגיית ההשקעות בפריסת סיבים לבתים, וגם בסוגיה של חובת הפריסה האוניברסלית של הוט.