מדוע נותר מגדל "הלגו" לזכרו של עומר סייג ללא מיתוג מסחרי?

השבוע הוצב במרכז הכיכר פרויקט הנצחה המתנשא לגובה של 36 מטרים לזכרו של הילד עומר סייג שנפטר מסרטן לפני כ-3 שנים ■ חברת אילנית: "מדובר בפרויקט מקסים שאורגן ע"י אנשים פרטיים לזכרו של עומר וללא כל מניעים מסחריים"

מגדל הלגו בכיכר רבין לזכר עומר סייג / צילום: עמאר עוואד, רויטרס
מגדל הלגו בכיכר רבין לזכר עומר סייג / צילום: עמאר עוואד, רויטרס

בכיכר רבין בתל-אביב הוצב השבוע מגדל קוביות לגו המתנשא לגובה של 36 מטרים. מדובר בפרויקט לזכרו של עומר סייג שנפטר לפני כשלוש שנים ממחלת הסרטן בטרם שמלאו לו תשע שנים. יזמי הפרויקט, שירלי ברדוגו ובן קלינגר שהיו המחנכים של עומר סייג בגן הילדים ביקשו להנציחו באמצעות התחביב המרכזי שלו ועל הדרך ביקשו לשבור גם את שיא גינס לבניית מגדל שכזה.

למבצע ההקמה שיצא לדרך כבר לפני כשנתיים נרתמו גופים שונים, וכפי שניתן היה לראות בפרסומים במקום, גם עיריית תל-אביב וקהילות שונות לקחו חלק מרכזי ותרמו את השטח, קוביות לגו שאפשרו את הקמתו או סייעו בהפקה. אלא שלמרות שהמגדל עצמו נבנה מאבני לגו קטנות וצבעוניות, הפרסומים וההסברים סביבו התמקדו דווקא ב"קוביות פלסטיק", ללא שם המותג ממנו נבנה המגדל. מבדיקת "גלובס" עולה כי הסיבה לכך היא סירובה של חברת לגו להשתתף באופן רשמי בפרויקט.

במקור תיכננו ברדוגו וקלינגר לממן את הפרויקט באמצעות קמפיין גיוס המונים. הם הציבו לעצמם יעד של 600 אלף שקל הכולל את העלות של חצי מיליון אבני לגו, את עלות התיאום ההנדסי והלוגיסטי ואת דמי השכירות למתחם. אלא שקמפיין הגיוס הניב 200 אלף שקל בלבד. השניים לא נכנעו ופנו לשורה של חברות בהן רשתות צעצועים כמו הפיראט האדום, נעלי נמרוד ועוד, שסייעו להם אם לא במימון, אז בהקמת פלטפורמה לנקודות איסוף אבנים אותן תרם הציבור. במקביל פנו השניים מספר פעמים  לחברת לגו על מנת שזו תסייע גם כן אולם נענו בשלילה.

לדברי ברדוגו וקלינגר הם פנו לחברה שלוש פעמים ובדרכים שונות לחברת לגו, אך כל הדרכים לא צלחו. על הרקע הזה החליטו גם להסיר את השם "לגו" מכל הפרסומים הנלווים לפרויקט והשתמשו בשם האמורפי "קוביות פלסטיק".

קפיצת מדרגה משמעותית בפרויקט אירעה כאשר עיריית תל-אביב נאותה לסייע וגייסה לשם כך את הקהילות האזוריות בעיר. בהן, התקיימו באחרונה הדרכות מסודרות, אותן העבירה בהתנדבות מלאה חברת "מהנדסים צעירים", שלדברי ברדוגו וקלינגר מגיעה להם תודה משמעותית. בסדנאות אלו בנו ילדים חלקים במטרה שאלו ישונעו ויעלו למגדל. גם שתי חברות מנופים (מנופי אמיר ומנופי אבי) התנדבו לתמוך בפרויקט מהצד ההנדסי, יחד עם חברת בי-סייף שתרמה את הידע ההנדסי שלה למיזם.

השבוע סוף סוף זה קרה: מגדל עומר לזכרו של עומר סייג ז"ל, הוצב ואפילו נשבר שיא. לדברי צמד הגננים הם שלחו את הטפסים הדרושים, יחד עם צילומים ועדויות לחברה שאחראית על רישום שיאי גינס.

באשר לחוסר המוכנות של חברת לגו להירתם, משיחה עם ברדוגו וקלינגר עולה כי ככל הנראה בחברת לגו לא יכלו להסכים עם כך שהתנאים ולוחות הזמנים לא נעשו בשליטתם. ובכל מקרה בדיעבד עדיף שהפרויקט לא מוסחר יתר על המידה.

אילנית, יבואנית ומשווקת לגו בישראל, מסרה בתגובה: "כל אירוע הנושא את שם לגו נדרש לתכנון ופיקוח בטיחותי של אנשי לגו, המארגנים בחרו להרים את האירוע בכוחות עצמם ולפי לוחות הזמנים שלהם, מדובר בפרויקט מקסים שאורגן ע"י אנשים פרטיים לזכרו של עומר וללא כל מניעים מסחריים. חברת אילנית עזרה להצלחתו כמיטב יכולתה".