אומ"ץ ליועמ"ש: לעצור את הדיון על העברת מכון וולקני לצפון

מבקר המדינה הודיע על בדיקה בעקבות חשיפת "גלובס" על על הסתרת דוח השולל את המגמה ■ העמותה מבקשת לעצור את הדיון עד לתום בדיקת המבקר

תנועת אומ"ץ למינהל תקין פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולמבקר המדינה, יוסף שפירא, בדרישה לעצור את דיוני הצוות שמינה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבדיקת העברת מכון וולקני לצפון, וזאת עד תום בדיקתו של מבקר המדינה במכון וולקני.

מבקר המדינה הודיע בחודש אוקטובר האחרון למכון וולקני על תחילת הביקורת. הנושא העיקרי של הביקורת יהיה ההליך של הקמת הוועדה על-ידי ראש הממשלה, טיפול שר החקלאות אורי אריאל בהקמת הוועדה ואופן ניהול ישיבות הוועדה. זאת בעקבות החשיפה ב"גלובס" על כך שמשרד ראש הממשלה הסתיר דוח השולל את העברת המכון לצפון.

יו"ר אומץ, פליצ'ה פלד, מסר כי "למיטב ידיעתנו, משרד ראש הממשלה והצוות אשר מונה על-ידו נקטו בחוסר שקיפות משווע כדי לקדם את העתקת המכון, כמו הסתרת דוח המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד המדע, ששלל את העתקת המכון בתנאים הנוכחיים, וכן עדיין נוקטים בהסתרת שמות המבקשים להופיע בפני הצוות. על כן ולאור כך, אומ"ץ דורשת לחדול מיידית מצעדים שיגרמו נזק בלתי הפיך לאחד ממכון המחקר הטובים והחשובים שיש במדינתנו".

בנוסף נאמר בהודעת תנועת אומ"ץ כי בסוף השבוע שעבר נחשף ב"דה מרקר" כי "ראש הממשלה קידם לכאורה את העתקת המכון, בזמן שלחברו שאול אלוביץ' היו קרקעות בסמוך למכון".