פלסטו קרגל מגייסת מהפניקס 18.5 מ' ש' תמורת 11.3% מההון

זאת כחודש לאחר שנכשל מהלך שלה לגיוס 37 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית

גבי נגר / צילום: איל יצהר
גבי נגר / צילום: איל יצהר

חברת פלסטו קרגל  מגייסת 18.5 מיליון שקל מחברת הביטוח הפניקס . החברה, שפרסמה בשבוע שעבר הצעת רכש ל-7% ממניותיה, דיווחה לבורסה כי תקצה להפניקס כ-11.3% מההון לפי מחיר של 4.8 שקל למניה, נמוך בכ-9% ממחיר המניה בבורסה. המניות שיוקצו יהיו חסומות למשך חצי שנה. כתוצאה מהמהלך תרד בעלת השליטה בחברה, חברת סי.אי תעשיות (שבבעלות המנכ"ל גבי נגר והאחים עמירם ויהושע לוינברג) להחזקה של 39.4% מההון.

ההקצאה הגיעה לאחר שבחודש שעבר נכשל מהלך של החברה לגיוס 37 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית בחלקים שווים, של 7.7 מיליון מניות לסי.אי ולחברת הפניקס.

ההנפקה תוכננה באותו מחיר, 4.8 שקל למניה, ששיקף הנחה של 14.3% על מחיר המניה טרם פרסום ההצעה, והשלמתה הייתה אמורה להעלות את שיעור ההחזקה של בעלת השליטה, מ-44.4% מעבר לרף 45% ממניות פלסטו-שק.

עם זאת, חוק החברות קובע כי במידה שאין בעל המניות מחזיק ב-45% ממניות חברה ציבורית, ניתן לעלות אל מעבר לרף החזקה זה רק באמצעות הצעת רכש או אישור רוב מקרב בעלי מניות המיעוט. משום כך הובאה ההצעה לאישור אסיפת בעלי המניות.

הצעה לרכישת 7% ממניות החברה

באסיפה שהתכנסה בנובמבר נדחתה ההצעה בעקבות התנגדותם של מרבית בעלי מניות המיעוט, ובראשם שלושת הגופים שנמנו עד אשתקד על גרעין השליטה בפלסטו-קרגל: כלל תעשיות, קרן סקיי וקרנות המנוף של בראשית, המחזיקים יחד בכ-40% ממניות החברה, ואשר מהלך מעין זה היה מדלל את החזקתם המצרפית ל-32.3%. אלו התנגדו להקצאה לבעלת השליטה סי.אי בהנחה משמעותית על המחיר בבורסה, אולם תמכו בהקצאה להפניקס.

לכן, במקביל להקצאה להפניקס פרסמה כאמור סי.אי תעשיות בשבוע שעבר הצעת רכש ל-7% ממניות החברה (כ-2.1 מיליון מניות) במחיר של 5.55 שקלים למניה. ההצעה תקפה עד ליום 14 בינואר. אם זו תצליח, החברה ככל הנראה תצא למהלך של הנפקת זכויות, במסגרתה תוכל להשלים גיוס בסכום דומה לזה שביקשה לגייס לאחרונה ובמקביל יוכלו בעלי המניות הקיימים, אם יירצו, להשתתף בה תוך שמירה על חלקם היחסי בהון החברה.

קבוצת פלסטו קרגל, שנוצרה ממיזוג פלסטו-שק וקרגל לפני כשנה וחצי, מורכבת משתי חברות שונות הפועלות בתחומים נפרדים. קרגל עוסקת בייצור, עיבוד ושיווק של לוחות ואריזות מקרטון גלי.

תחום הפעילות השני הוא האריזות הגמישות בו עוסקת החברה בפיתוח, ייצור ושיווק של שרוולים ויריעות פוליאתילן המשמשות לתעשיית הגומי, כחומר גלם לתעשיית האריזות הגמישות, וכן לייצור מוצרים שונים כגון שקים, שקיות ואריזות גמישות אחרות. מניית פלסטו קרגל רשמה עלייה של אחוזים בודדים בשנה האחרונה ושוויה של החברה בבורסה עומד על כ-160 מיליון שקל.