הכספים שנתניהו מפקיד בניכר

החשבון בארה"ב: הזוג נתניהו לא עובר שום עבירה. מכל מקום, לא פלילית

בנימין ושרה נתניהו / צילום: מוטי קמחי-ynet
בנימין ושרה נתניהו / צילום: מוטי קמחי-ynet

בשעתו נאלץ יצחק רבין להתפטר מתפקיד ראש הממשלה בגלל שנמצא כי החזיק חשבון דולרים בארה"ב (וושינגטון, שם שירת לפני כן כשגריר). עכשיו מסתבר כי גם בנימין נתניהו ואשתו מפקידים דולרים שם, באמריקה. שני המקרים אינם דומים במובן אחד. כאשר רבין עשה זאת, זה היה בניגוד לחוק הפלילי, שאסר על אזרחים לעשות זאת. החוק בינתיים בוטל.

עבירה מוסרית ואישית

היום כל אחד יכול להפקיד את דולריו או כל מטבע אחר בכל בנק בחו"ל. כלומר, הזוג נתניהו לא עובר שום עבירה. מכל מקום, לא פלילית. אבל הם כן עוברים עבירה מוסרית ואישית. כי מה פתאום בארה"ב? אין מספיק בנקים בישראל? האם לראש הממשלה של ישראל אין אמון בבנקים אלה? ואם לו אין אמון, מה יאמרו אזרחים מן השורה?

לא פעם ראשונה

זו אינה הפעם הראשונה שהתקשורת, לא רק הישראלית השמאלנית, אלא גם בעולם, מדווחת על כספים של נתניהו המפוזרים פה ושם. אני מניח שאף חסיד שוטה של נתניהו לא יפסיק לתמוך בו, שהרי הם לא רק חסידים. נתניהו, אחד מגדולי הקופירייטרים בארץ, אולי בעולם, ימצא דרך לתרץ ולהסביר, והם, חסידיו, ימצאו דרכים רבות לקנות את הסבריו ולעכלם על קרביהם.

תביעת דיבה

אבל זה לא משנה שתי עובדות. האחת: ראש ממשלת ישראל מעדיף שכסף שלו יהיה מונח במדינות אחרות. השנייה: מי מפזר את כספיו בחשבונות בנק שונים, בארצו ובמדינות נכר? מי שיש לו כסף, כמובן. לא מעט כסף. ממצא זה חשוב למי שאולי סבור שהקמצנות והשנור המופלגים המיוחסים לנתניהו נובעים מחסרון כיס. אי אפשר לדעת בדיוק כמה יש לו, מכיוון שהוא דואג לטשטש את העקבות ולהרבות בהפקדות רחוקות מן העין. אבל ברור לגמרי שנתניהו ושרה הם אנשים עשירים. מאוד. עשירים אפילו יותר ממה שאני חושב, וזה הרבה מאוד. ואם זה לא נכון, אני מזמין את הצמד להגיש נגדי תביעת דיבה (שהם כמובן לא יגישו).

חשבון שרק שב

עושרו של נתניהו היא תוצאה מתבקשת אצל אדם שאין לו כמעט, ואולי בכלל, הוצאות. אדם שאפילו את הסיגרים והשמפניה והמעילים מממנים עבורו "חברים". לנתניהו אין חשבון עובר ושב. החשבון שלו הוא רק "שב". שום דבר לא עובר. כספים המשמשים אצל אחרים להוצאות מחיה ובילוי, אצל נתניהו הם רק מתרבים, בחשבון ישראלי או בנוכרי - אבל מצטברים. האם ימשיכו להצטבר? מה אתה אומר, מנדלבליט?