המדדים בוול סטריט נסגרו בשיא; הפד העלה את תחזית התמ"ג

התפרסמו מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני ונתון הצמיחה החודשי בהוצאות על פרויקטי נדל"ן  ■ אינטל אישרה את קיומו של הבאג במחשבים המבוססים על הצ'יפים שלה

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מדדי וול סטריט המרכזיים נסגרו היום (ד') בשיא כשהדאו נסגר קרוב ל-25 אלף נקודות.

 

פורסם פרוטוקול פגישת ה-FMOC, הזרוע המוניטרית של הבנק הפדרלי, מפגישתם בחודש שעבר בה העלה הפד את הריבית מ-1.25% ל-1.5%. לפי פרוטוקול הישיבה רוב משתתפי הועדה סברו כי בשל רפורמת המס של טראמפ התמ"ג עשוי לעלות ל-2.5% מ-2.1%.

בתחום המאקרו התפרסמו מספר נתונים - מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני: ההערכות היו שהמדד יעמוד על 58.1 והנתון בסוף עמד על 59.7 (כשמספר הגבוה מ-50 מעיד על צמיחה). נתון הצמיחה החודשי בהוצאה על פרויקטי נדל"ן: כשהצפי היה עלייה של 0.6% והצמיחה בפועל הייתה 0.8%. 

אינטל אישרה כי במספר רב של מחשבים המבוססים על צ'יפים שלה קיימת בעיה המאפשרת פריצה לססמאות השמורות במחשב ועל כן מחשבים אלו יידרשו תגבור אבטחה. בעקבות הדיווח מניית אינטל ומניות המתחרות הגדולות שלה AMD  ואנבידיה  ריכזו עניין רב במסחר (לסיפור המלא).

הביטקוין חוגג היום 9 שנים. מאז הקמתו השנים האחרונות שווי מטבע הביקטוין עלה מ-0.003 דולר עד לשווי של כ-18,000 דולר שאליו בסוף השנה שעברה. אל סכום זה הגיע המטבע לאחר שפתח את שנת 2017 בשווי של מתחת ל-1,000 דולר וכך הוא מסמן את שנת 2017 כשנה מוצלחת במיוחד עבורו וכאחת ההשקעות המוצלחות לשנה. עם זאת, נראה כי בימים האחרונים המטבע הדיגיטלי המפורסם ביותר קצת נרגע סביב המחיר של 14,000 דולר.

עם הרגיעה של הביטקוין, הריפל (XRP) זינק השבוע ב-120% כשהוא מגיע לשווי שיא. המטרה של הריפל הוא להוות מטבע דיגיטלי לתשלום בין ארגונים פיננסיים גדולים על בסיס של טכנולוגיית הבלוקצ'יין. 

חברת אלרג'ן הודיעה כי היא מתכננת לפטר כ-1,000 עובדים. הפיטורים מגיעים על רקע התכוננות החברה לאבדן הבלעדיות על אחת התרופות הרווחיות ביותר של החברה: Restasis, לעין יבשה.

אנליסט של ברקליס מעריך כי בעקבות הוזלת מחיר החלפת הסוללות של מכשירי האייפון, אפל עשויה למכור הרבה פחות אייפונים משציפתה.

לפי הדיווחים בארה"ב, ספוטיפיי, חברת הסטרימינג למוזיקה הגדולה ביותר בעולם מתכוונת להירשם למסחר בבורסה בארה"ב. ככל הנראה החברה לא תנפיק הון תמורת מניות חדשות אלא בעלי המניות הנוכחיים ימכרו את מניותיהם בבורסה (לסיפור המלא).