מנורה מבטחים במו"מ למכירת 50% מהזכויות במגרש ברוטשילד

"בכוונת הצדדים להקים פרויקט משותף על המקרקעין" ■ התמורה בעסקה: 100 מיליון שקל ■ מנורה תרשום רווח של 80 מיליון שקל

מנורה מבטחים  במגעים למכירת מחצית מהזכויות במגרש שנמצא בלב הסיטי של תל-אביב, בין שדרות רוטשילד לרחוב יהודה הלוי, בעסקה שצפויה להניב לה רווח לפני מס בשיעור נאה של כ-80 מיליון שקל לפני מס, ו-62 מיליון שקל לאחר מס. קבוצת מנורה מבטחים, בראשות היו"ר ערן גריפל, דיווחה כי היא במו"מ למכירת 50% מהמגרש לחברה פרטית, שפרטיה אינם מדווחים, "בתמורה לסך של 100 מיליון שקל בתוספת היטל השבחה, שיחול על הרוכש, ומע"מ".

עוד נמסר כי "בכוונת הצדדים להקים פרויקט משותף על המקרקעין". הקבוצה, שנמנית על קבוצות הביטוח והפנסיה הגדולות במשק, גילתה כי הצדדים הגיעו להסכמות "עקרוניות בלבד" בהן שהתמורה תשולם למנורה מבטחים על פני מספר שנים, ושלקונה ולמוכרת יהיו אופציות ביחס למחצית השנייה של המניות במגרש, שבידי מנורה מבטחים.

המגרש משמש כיום כחניון והוא נרכש על ידי מנורה מבטחים לאורך שנים במספר עסקאות. אחת מהן קרתה ב-2003, אז רכשה מנורה מבטחים קרקע ברחוב יהודה הלוי מידי קבוצת הביטוח הפניקס, וצירפה אותה לשני מגרשים שכבר היו בידה ברוטשילד 58 ורוטשילד 60. או אז דווח כי מנורה ייעדה את המגרש האמור לבניית בניין למטה שלה, שיושב כיום בקרבת מקום - ברחוב אלנבי 115, פינת יהודה הלוי - ושאותו היא רכשה בעבר מחברת הסנה. עם זאת, מנורה מבטחים זנחה זה מכבר את הכוונה הזו, והיא צפויה לעבור בקרוב לבניין חדש שבנתה במתחם הבורסה ברמת גן.