דיווח על תשלום מהרוכשת הסינית הקפיץ את מניית בגיר

Shandong מסין אמורה לרכוש 51% מחברת האופנה בכ-17 מיליון דולר ■ בגיר, הנסחרת בבורסת AIM בלונדון, דיווחה היום לבורסה כי החברה הסינית הודיעה לה על העברת סכום של 1.65 מיליון דולר שהוא התשלום הראשוני בעסקה

התקדמות בעסקת העברת השליטה בחברת האופנה בגיר לידי החברה הסינית Shandong Ruyi. בגיר, הנסחרת בבורסת AIM בלונדון, דיווחה היום (ה') לבורסה כי החברה הסינית הודיעה לה על העברת סכום של 1.65 מיליון דולר שהוא התשלום הראשוני בעסקה. בגיר הוסיפה שתעדכן כשהתשלום יתקבל.

נזכיר, שלפני כחודש וחצי הודיעה החברה כי Shandong Ruyi תרכוש את השליטה ב-51% בדילול מלא, בהשקעה של כ-17 מיליון דולר, לפי מחיר מניה של 3.5 פני, הזהה למחיר בו השקיעו בחברה איש העסקים צביקה בארינבוים, וכן קרן נוקד והפניקס, בתחילת 2017. המחיר בעסקה היה גבוה בכ-153% ממחיר המניה של בגיר בעת הדיווח, וזאת לאחר שהמניה צנחה בעקבות אזהרת רווח שפורסמה זמן קצר קודם לכן.

כשבוע לאחר חתימת ההסכם עם החברה הסינית, בגיר עדכנה בדיווח לבורסה כי התשלום הראשוני, 1.65 מיליון דולר, כפוף לקבלת אישור מהרשויות הסיניות וציפתה שיעבור אליה בסוף דצמבר.

הדרך לארה"ב עוברת בישראל

מניית בגיר זינקה היום ב-7.6% בעקבות הדיווח החיובי, זאת לאחר זינוק בשיעור דו-ספרתי אתמול, עוד לפני פרסום הדיווח. כעת נסחרת מניית החברה במחיר של 2.85 פני, כך שהפרמיה בעסקה עם החברה הסינית עומדת על כ-23%.

בעקבות השקעת Shandong Ruyi, ידוללו בעלי המניות הקיימים וכך למשל חלקו של בארינבוים בחברה יירד לכ-13%. מטרת ההשקעה בחברה היא המשך פיתוח המפעל באתיופיה, אותו רכשה בגיר לפני מספר חודשים בהשקעה כוללת של מיליוני דולרים בודדים. בדיעבד, רכישת המפעל היא שפתחה לחברה את הדרך להשקעה הסינית, משום שעלויות ייצור הטקסטיל בסין עלו, והחברה הסינית מבקשת למצוא אתרי ייצור זולים יותר. יתרה מכך, למפעל האתיופי יש גם יתרון של ייצוא ללא מכס לארה"ב ולאירופה, בניגוד למפעלים בסין, כך שבגיר מהווה עבור החברה הסינית גם ערוץ לכניסה לשוק האמריקאי.