CES: חברות האוטו-טק הישראליות עולות על הבמה

אוטוטוקס תציג בתערוכת CES פתרון חדש בשיתוף עם ענקית השבבים STM ■ אינוביז משיקה רשמית חיישן לייזר לרכב חכם, שמוכן לייצור המוני

גלאי לייזר לכלי רכב / צילום: שאטרסטוק
גלאי לייזר לכלי רכב / צילום: שאטרסטוק

נמשך גל ההשקות וההכרזות של חברות ה"אוטו-טק" הישראליות לקראת תערוכת האלקטרוניקה CES, שתיפתח בשבוע הבא בווגאס.

אתמול הודיעה חברת אוטוטוקס מכבר נטר, המתמחה בפיתוח שבבים לתקשורת בין כלי רכב חכמים, כי תציג בתערוכה מערכת חדשה לתקשורת בין כלי רכב ובין תשתיות כבישים וערים (V2X). המערכת, מדור שני, היא פרי שיתוף פעולה עם ענקית השבבים STMicroelectronics והיא תודגם בתערוכה במשותף על ידי שתי החברות. ההדגמה תהיה של הטכנולוגיה כשהיא מוכנה לייצור סדרתי והיא תמחיש כיצד ניתן למנוע בעזרתה תאונות, לאפיין תנאי כביש ולזהות תשתיות, דוגמת תחנות הטענה לרכב חשמלי.

על פי הודעת החברה, הפתרון עונה ואף עולה כבר היום על הדרישות המנדטוריות המוצעות על ידי משרד התחבורה האמריקני להתקנה בכל כלי הרכב בארה"ב בעתיד. אוטוטוקס צופה כי המערכת שלה תעבור לשלב הייצור וההתקנה ההמונית בכלי רכב ב-2019.

אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008. החברה מנוהלת על ידי חגי זיס, שכיהן במגוון תפקידים ניהוליים, ביניהם סמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. ה-CTO של אוטוטוקס הוא און הרן, שנמנה על מייסדי החברה. הרן כיהן בעברו כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 ל-PMC-Sierra תמורת 300 מיליון דולר.

המטה ומרכז הפיתוח של אוטוטוקס, שעובדת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. אוטוטוקס השלימה השנה גיוס רביעי במספר בהיקף של כ-40 מיליון דולר ובסה"כ גייסה החברה עד היום כ-80 מיליון דולר. בסבב האחרון לקחה חלק, בין השאר, זרוע ההשקעות של טויוטה.

ואילו חברת אינוביז טכנולוגיות (INNOVIZ) המספקת פתרונות חישה מתקדמים על בסיס רדאר לייזר (LIDAR) הכריזה היום על השקת גלאי הלידאר InnovizPro , כמוצר מוכן לשיווק בתעשיית הרכב ובשווקים רלוונטיים נוספים דוגמת אוטומציה תעשייתית, מערכות בטיחות ומעקב ועוד.

זהו אחד הפתרונות הראשונים בעולם, שיוצאים לשוק כמוצר מוגמר בעלות נמוכה לייצור המוני. עד לפני מספר שנים רוב הפתרונות מסוג זה היו בטווח המחיר של אלפי עד עשרות אלפי דולרים.

ל-InnovizPro יש יכולת סריקה מתקדמת, שמייצרת מיפוי תלת מימדי בדיוק גבוה של סביבת הרכב ומאפשרת לפעול ביעילות גם במצבי אור ומזג אוויר משתנים. הגלאי מבוסס על ארכיטקטורת מצב מוצק, ללא חלקים נעים, ומספק פתרון רב שכבתי המורכב מסנסור, מערכת חומרה, תוכנה ושכבת פענוח.

במהלך 2019, אינוביז תשיק את ה-InnovizOne , גלאי אשר יוטמע בתוך מערכות הרכב האוטונומיות וישתלב ברכבים בייצור סדרתי. גלאי זה יאפשר נהיגה אוטונומית לשלבים המתקדמים 3-5 תוך עמידה בתנאים המחמירים של עולם הרכב .

החברה נוסדה בתחילת 2016, גייסה עד כה סכום של 82 מיליון דולר. הגיוס נעשה על פי שווי הנאמד במאות מיליוני דולרים. במשקיעים הראשונים נמצאים זוהר זיסאפל, גיל אגמון ועוד. לחברה שותפים פיננסיים ואסטרטגיים מעולם הטיר1 כמו דלפי, מאגנה וסמסונג. היא מונה למעלה מ-110 מהנדסים בתחומים מגוונים,