"לומר שכל קבוצת יורוקום תימכר ביום-יומיים - זה לא מציאותי"

כך טוען עו"ד חגי אולמן, נציג בנק מזרחי-טפחות, מנושי יורוקום נדל"ן, שמבקש לפרוע מיידית את חובה - על אף מינוי המשקיפים מיום 25.12 שאמורים להביא להסדר פירוק של יורוקום תקשורת ■ השופט אורנשטיין: מזרחי יהיה צד למו"מ באשר לזהות המשקיע

"אין בפני בית המשפט אפילו תחילתו של איזשהו מתווה של הסדר, ולבוא ולומר שכל קבוצת יורוקום הגדולה, שבזק בשרשור שלה, תימכר ביום-יומיים - זה לא מציאותי. זה לוקח חודשים" - כך טען היום (א') עו"ד חגי אולמן, נציג בנק מזרחי-טפחות, מנושי יורוקום נדל"ן, שמבקש לפרוע מיידית את חובה ולממש את השיעבוד הקבוע שיש לה ביורוקום נדל"ן - על אף מינוי המשקיפים מיום 25.12 שאמורים להביא להסדר פירוק של יורוקום תקשורת. 

הדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב מתקיים לאחר שנושי יורוקום נדל"ן העמידו את החוב של החברה, בסך 260 מיליון שקל, לפירעון מיידי, ודרשו למנות את עו"ד אולמן ככונס נכסים לשם מימוש השיעבודים על חלל תקשורת ופרויקט מידטאון. היענות לדרישה זו עשויה לשבש את מהלך הסדר הפירוק בו מעוניינים נושי יורוקום תקשורת - בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי ובנק דיסקונט.

לאחרונה, בעקבות פניית הבנקים של החבר- האחות יורוקום תקשורת לבית המשפט, החליט הקונסורציום בראשות מזרחי-טפחות ומשקיעים מוסדיים לפנות גם הוא לבית המשפט ולדרוש פירעון מיידי של החוב ומימוש של הנכסים המשועבדים לו, בהם חברת חלל המוחזקת על-ידי יורוקום תקשורת.

המלווים הגישו בקשה דחופה להצטרף להליך הפירוק של יורוקום תקשורת, וטענו בבקשתם כי אף על-פי שהם מהווים נושה מהותי של החברה - "מבקשי בקשת הפירוק לא מצאו לנכון לציין את הבנק כנושה מהותי של יורוקום תקשורת, לא צירפו אותו כצד לבקשה, לא המציאו לו את הבקשה ואף לא טרחו לציין את החוב כלפיו, אלא בהערת שוליים".

עוד נטען כי לא צוינו בבקשה אף שיעבודים אשר נרשמו לטובת בנק מזרחי-טפחות על נכסי יורוקום תקשורת.

ב"גלובס" נכתב לאחרונה כי מצב הנושים בחברת יורוקום נדל"ן טוב משמעותית מאלה שביורוקום תקשורת - גובה הביטחונות לנושים גבוה לעומת החוב. גם אם תצא לפועל העסקה במסגרתה נתי סיידוף ירכוש את השליטה בקבוצת יורוקום, נושי יורוקום נדל"ן אמורים לקבל פירעון מלא על החוב, ולא לספוג "תספורת" המתוכננת לנושי יורוקום תקשורת. יחד עם זאת, הנושים דורשים לקחת חלק בתהליך המשפטי, על-מנת שביטחונותיהם לא ייפגעו. 

השופט איתן אורנשטיין הציע לצדדים, שהסכימו, כי "מבלי שיהא בכך כדי להוות ויתור על כל טענה, וכהסדר ביניים בלבד, בנק מזרחי יהיה צד למשא-ומתן באשר לזהות המשקיע, יקבל את המידע הדרוש, יתייעצו עמו במידת הצורך לבקשתו ויציגו לו את המסמכים הדרושים - זאת עד לדיון בתיק העיקרי במעמד הצדדים".