סיוה מתרחבת לשוק הבינה המלאכותית; תשיק סדרת מעבדים

לדברי החברה, המעבדים שמשלבים חומרה ותוכנה, יהיו זמינים ברבעון השלישי של השנה

גדעון ורטהייזר סיוה / צילום: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר סיוה / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה סיוה  נכנסת לתחום החם של בינה מלאכותית. סיוה, המספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים לשוק הסלולר ולשווקים נוספים, כמו יישומי האינטרנט של הדברים (IoT), הודיעה בסוף השבוע על סדרה חדשה של מעבדי בינה מלאכותית, NeuPro, המיועדת ליישומי למידה עמוקה במכשירי קצה חכמים, במגוון שווקים. בין היתר פונים המעבדים הללו לשוקי הסמארטפונים, המכוניות האוטומטיות, IoT, מעקב, רובוטיקה, מכשור רפואי ותעשייה. המעבדים הללו ופתרונות נוספים של סיוה יוצגו במהלך תערוכת האלקטרוניקה השנתית (CES) בלאס וגאס, שתתקיים השבוע.

מן החברה נמסר כי סדרת המעבדים מבוססת על יישומי למידה עמוקה וטכנולוגיית הרשתות הנוירוניות המוטמעת במעבדי הראייה הממוחשבת של סיוה, המשולבים היום על-ידי לקוחות החברה במצלמות מעקב ומערכות נהיגה חכמות. עוד צוין כי מעבדי הבינה המלאכותית שפיתחה סיוה "מאפשרים רמת ביצועים גבוהה יותר משמעותית, החל מ-2 טרה פעולות חישוב לשנייה ועד ל-12.5 טרה פעולות חישוב לשנייה בתצורה המתקדמת ביותר".

מעבד ייעודי בעלות נמוכה

המעבדים משלבים חומרה ותוכנה ולדברי החברה, מספקים פתרון כולל ואופטימלי במונחי צריכת הספק, מהירות ביצוע ושימוש וזיכרון. המעבדים יהיו זמינים לכלל השוק ברבעון השלישי של השנה, לאחר שייצאו ללקוחות נבחרים ברבעון השני.

"היום ברור שיישומי הבינה המלאכותית הולכים לכיוון עיבוד הקצה, במקום להסתמך על שירותי ענן", מסר מנהל חטיבת הראייה הממוחשבת של סיוה, אילן יונה. "כוח החישוב וצריכת ההספק הנמוכה הנדרשים לעיבוד קצה מצריכים מעבדים ייעודיים המתאימים יותר למשימות אלו מאשר מעבדים מרכזיים, מעבדים גרפיים או מעבדי אותות. המעבדים החדשים שפיתחנו מפחיתים את רף הכניסה הגבוה לתחום הבינה המלאכותית במונחי תכנון ותוכנה".

סיוה החלה את דרכה בשוק הסלולר, וסיפקה בו טכנולוגיות לתכנון שבבים. בשנים האחרונות החברה החלה לגוון את פעילותה ונכנסה לשווקים משיקים. סדרת המעבדים החדשה מכניסה את החברה למעשה לשוק נוסף ומגוונת עוד את פעילותה.

סיוה, המנוהלת על-ידי גדעון ורטהייזר, נסחרת בנאסד"ק בשווי כ-1.1 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 38% במחיר המניה שלה בשנת 2017. על פי תחזית החברה שפורסמה בנובמבר, היא צפויה לסכם את 2017 עם צמיחה של 20% בהכנסות ל-87 מיליון דולר, וגידול של 24% ברווח הנקי למניה, ל-1.16 דולר.

מניית סיוה עלתה
 מניית סיוה עלתה