רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, ישוחרר היום למעצר-בית

גינזבורג יישאר במשך 7 ימים במעצר-בית, משם הוא מתכוון להמשיך בעבודתו בחברה ■ על גינזבורג - שנעצר ביום רביעי האחרון בחשד למתן שוחד לבכירי עיריית ראשל"צ ובהם ח"כ דוד ביטן - נאסר לשוחח עם מעורבים אחרים בפרשה

רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר
רונן גינזבורג / צילום: איל יצהר

כפי שהסכימו הצדדים בסוף השבוע האחרון, רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, משוחרר היום (ב') ממעצרו ויישאר 7 ימים במעצר-בית, משם הוא מתכוון להמשיך בעבודתו בחברה. 

הגבלות נוספות עליהן הוסכם בסוף השבוע כוללות איסור על מנכ"ל דניה סיבוס לשוחח עם מעורבים אחרים בפרשה, וכן נאסר עליו לצאת מהארץ, אלא אם כן יפקיד ערבות.

גינזבורג, שנעצר ביום רביעי האחרון בחשד למתן שוחד לבכירי עיריית ראשון-לציון וביניהם ח"כ דוד ביטן, ערער על החלטת בית המשפט להאריך את מעצרו ב-6 ימים, והצדדים הגיעו להסכמות לפיהן, בין השאר, ישוחרר מהמעצר היום וישהה במעצר-בית החל מהיום ולמשך 7 ימים.

המעצר והחקירה הם חלק מבדיקת המשטרה חשד למעורבות בפרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון מצד דניה סיבוס וחצי חינם - המכחישה כל קשר לפרשה - בניגוד לאפריקה ישראל, לה שייכת דניה סיבוס, שפרסמה הודעה על בדיקת המשטרה.

החשדות נגד גינזבורג כוללים חשד לעבירות שוחד לאיש ציבור, הלבנת הון ועבירות מס - מע"מ ומס הכנסה. דיווחה של אפריקה ישראל לבורסה בסוף השבוע שעבר היה כי "מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקט/ים בו/הם מעורבת דניה סיבוס בע"מ בראשון-לציון".

במסגרת הדיון ביום רביעי בו הוארך מעצרו של גינזבורג ב-6 ימים, הכריע השופט בהתבסס על דוח סודי שהגישה המשטרה כי "קיים חשד סביר הקושר החשוד למיוחס לו". עוד קבע השופט כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה שרבים מהמעשים נעשו הרחק מעיני הציבור".

כנגד המנכ"ל תלוי ועומד בפרשה אחרת חשד לתיאום מכרזים בשוהם באמצעות מידע פנימי מאחת החברות הכלכליות, חשד בגינו אף זומן לשימוע.