מהמרת על המסך - סמסונג חושפת חידושים בתערוכה בווגאס

החברה הקוריאנית בחרה להתמקד בתחום המסכים החכמים, באמצעות שילוב טכנולוגיות של בינה מלאכותית שלומדת את הרגלי הצפייה של המשתמש ■ תחום נוסף שמנסה החברה להיכנס אליו הוא עולם המסכים העסקיים לחדרי ישיבות

סמסונג חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס את Q9S - טלוויזיית 85 אינץ' ברזולוציית 8K המשתמשת בבינה מלאכותית. מכיוון שתוכן שהופק ב- 8K כמעט ואינו קיים עדיין, הצהירו בסמסונג כי הטלוויזיה תיעזר בטכנולוגיית ה- AI כדי להעלות לרזולוציה המרשימה תוכן שנוצר באיכות סטנדרטית יותר.

לדברי החברה הקוריאנית, הטלוויזיה יכולה לשדרג תוכן באיכות 4K ואפילו HD לרזולוציה של 7680 על 4320 פיקסלים. ה- Q9S, משלבת טכנולוגיית בינה מלאכותית המבוססת על אלגוריתם לומד, שמבין בכל שימוש טוב יותר כיצד לשדרג את התוכן כך שיראה טוב וטבעי יותר ב-8K. מועד תחילת שיווק ומחיר התחלתי טרם ידועים בשלב זה, אך לשם השוואה, מחירה ההתחלתי של טלוויזיית ה-85 אינץ' של סמסונג שיצאה ב-2014, UN859AF , עמד על 40 אלף דולר.

בנוסף סמסונג הציגה טלוויזיית ענק בגודל 146 אינץ' וברזולוציית 4K , שמכונה The Wall - ובחברה מגדירים אותה "הטלוויזיה המודולרית הראשונה בעולם". היא לא מודולרית במובן שהמסך יכול לשנות את גודלו אלא התמונה יכולה להיות מוקרנת בגדלים שונים. בסמסונג טוענים שהגישה העיצובית של המסך תאפשר לבסוף ללקוחות ליצור טלוויזיה בגודל מותאם אישית, אך לא מסבירים כיצד זה בדיוק יעבוד. סמסונג הבטיחו לספק עוד מידע על המוצר ב"השקה הבינלאומית" שתתרחש באביב.

מבחינה עיצובית, הטלוויזיה מתמזגת לתוך השטח שעליו היא תלויה או מונחת, באמצעות מסגרת דקה במיוחד יחסית לקטגוריה. מבחינה טכנית היא עושה שימוש בטכנולוגיית מיקרולד, שבה כל נורית לד מיקרוסקופית יכולה להקרין אור משלה על מנת ליצור צבעים עשירים.

מוצר אחר שחשפה החברה, בגזרת הלקוחות העסקיים, הוא "פליפ", לוח דיגיטלי ענק בגודל 55 אינץ'. פליפ עוצב עבור חדרי ישיבות, הגובה שלו ניתן להתאמה ואפשר להניע אותו באופן חופשי על גלגלים. סמסונג לא חושפת איזה מערכת הפעלה או תוכנה מפעילה את הפליפ, אך ציינה כי יש לו חיבוריות אלחוטית, חיבורים ל- USB , למחשב אישי ולמכשירי סלולר. סמסונג נכנסת לזירה של גוגל ומייקרוסופט, שלשתיהן יש תצוגות לוח של 55 אינץ' עבור עסקים. המכשיר ישוחרר לשוק בהמשך החודש, ואין עדיין פרטים על מחירו.