מצלאוי ביצעה פירעון אג"ח מוקדם של 40 מיליון שקל

התשלום של חברת הנדל"ן התאפשר לאחר שהשלימה את מכירת הנכס שלה בגבעתיים בהיקף כולל של כ-84 מיליון שקל ■ בכך השלימה פירעונות חוב של כ-100 מיליון שקל תוך כשבועיים

סמי מצלאוי  / צילום: תמר מצפי
סמי מצלאוי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן מצלאוי ביצעה היום (ב') פירעון מוקדם של סדרת אג"ח פרטית בהיקף של כ-40 מיליון שקל, ובכך השלימה תוך כשבועיים החזרי חוב בהיקף של כ-100 מיליון שקל, לבעלי האג"ח ולבנקים. הפירעון היום נעשה לסדרת אג"ח 1 הפרטית, כשלושה חודשים לפני מועד הפירעון המקורי של הסדרה, בסוף חודש מארס.

תשלום זה התאפשר לחברה שבשליטת סמיר מצלאוי ואליהו קנפלר לאחר שבימים האחרונים היא השלימה את מכירת הנכס שלה בגבעתיים לידי החברות צמח המרמן ואורקום אסטרטגיות בהיקף כולל של כ-84 מיליון שקל.

התשלום הנוכחי מצטרף כאמור להחזר בהיקף דומה (כ-40 מיליון שקל) שביצעה בימים האחרונים לבנק הפועלים, ולהחזר נוסף בהיקף של כ-20 מיליון שקל למחזיקי סדרה ד'.

לאחר פירעונות האג"ח האחרונים, למצלאוי נותרו שלוש סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקל, והן נסחרות כיום בתשואות בטווח של כ-2.5%-8%.

מלבד מימוש הנכס בגבעתיים, החזרי החובות של מצלאוי נעשים לצד מהלכים חיוביים נוספים בפעילותה, ובהם קבלת אישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב בשבוע שעבר למתן תוקף לתכנית פינוי בינוי לפרויקט הצפוי לכלול קרוב ל-1,100 דירות בבת ים.

לאחר פירעונות החוב האחרונים, היקף ההתחייבויות הפיננסיות של מצלאוי צפויות להסתכם בכ-150 מיליון שקל, לעומת כ-250 מיליון שקל שהציגה בדוחותיה הכספיים האחרונים, לרבעון השלישי של 2017, שפורסמו בחודש ספטמבר, כך שפרופיל הסיכון שלה ירד ויחס ההון למאזן שלה השתפר.

מצלאוי  נסחרת בבורסה לפי שווי המתקרב לכ-100 מיליון שקל, לאחר שמנייתה נחלשה בשנה האחרונה בכ-15%.