עימות חריג בין שר הכלכלה לבין מנכ"ל הפועלים

אריק פינטו הגיב מן הקהל לנאומו של שר הכלכלה אלי כהן ושאל: "למה כולם בורחים משליטה בבנקים?" ■ כהן הגיב: "הריכוזיות הזו משחקת לידיכם" ■ ועידת ישראל לעסקים של "גלובס"

אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים / צלם: איל יצהר
אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים / צלם: איל יצהר

עימות חריג בין שר הכלכלה, אלי כהן, למנכ"ל בנק הפועליםאריק פינטו, התרחש היום (ד') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" שנערכת בבנייני האומה.

כהן, שהתראיין על הבמה, תקף בין היתר את הכוונה לאשר את המיזוג בין בנק מזרחי-טפחות לבנק אגוד וביקר את חוסר התחרות במערכת הבנקאית. בין היתר אמר כהן כי בעלי השליטה בבנק אגוד צפויים לבצע אקזיט חלומי במכירת הבנק.

עימות חריג בין שר הכלכלה לבין מנכ"ל הפועלים

פינטו שישב בקהל, החליט לפנות אליו מהקהל ואמר לו: "אם כל-כך אטרקטיבי להחזיק בנק, למה הבעלים של אגוד רוצים למכור? למה הבעלים של דיסקונט ברחו בלי פרמית שליטה? למה כולם בורחים? רק שכבוד השר יידע זה לא אקזיט חלומי. הבעלים מוכרים את הבנק אולי ב-55% מהונו, אם זה אקזיט חלומי בעיניך".

מהר מאד הטונים עלו בין הצדדים. כהן, שכינה בטעות את פינטו בשם ציון (ככל הנראה בשל שם המנכ"ל הקודם, ציון קינן - ע.א) השיב לפינטו: "אל תתפרץ, אני מכיר את העובדות. הריכוזיות הזו משחקת לידיכם. היא אפשרה לכם לשמור על רמת שכר וחוסר יעילות שהייתה הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, מי שגר בבית מזכוכית עדיף שלא יזרוק אבנים. אתה היית שמח שאהיה חייב להגיע רק אליך או ללאומי".

פינטו השיב לכהן: "אל תדבר איתי על בית מזכוכית, אל תסתיר את העבר העסקי שלך". כהן מיד קטע את פינטו ודרש ממנו להתנצל, ופינטו השיב לו: "על מה להתנצל? המפלגה שלך יותר ריכוזית מכל ריכוזיות שיש".

כהן התייחס בתגובה לתהליך חקיקת חוק שטרום בכנסת ואמר לפינטו: "כשאני רואה את החשש שלך אני מבין שנכון שנקדם את התחרות, הבנקים שכרו למעלה מ-50 לוביסטים, כל סעיף עניין אתכם, היה גם לך וגם לישראכרט לוביסטים".

בהמשך כתב כהן בחשבון הטוויטר שלו: "מנכ"ל הבנק הגדול במדינה שהתרגל לעשוק את הלקוחות כועס ואולי בעיקר חושש מכך שאנו פועלים לייצור לו תחרות".