היזם אביחי נעמן: “לב תל-אביב זה סוג של הונג-קונג קטנה"

קבוצת נעמן רכשה מגרש בתל-אביב במחיר שמשקף יותר מ-2 מיליון שקל לרכיב הקרקע בדירה ■ "הקהל שלנו הוא בעיקר ישראלים שעוזבים בתים פרטיים, אבל גם לא מעט תושבי חוץ וצרפתים"

עו"ד אביחי נעמן / צילום: אמיר מאירי
עו"ד אביחי נעמן / צילום: אמיר מאירי

בשבוע החולף הודיעה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כי במכרז שפרסמה לשיווק מגרש בן 1.3 דונם ברחוב הכובשים 48 בתל-אביב, ליד שוק הכרמל, המיועד להקמת 50 דירות, זכתה הצעתה של קבוצת נעמן הנתנייתית, שתשלם 104 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. נעמן גברה על שמונה הצעות, עם מחיר המשקף סך של למעלה מ-2 מיליון שקל עבור מרכיב הקרקע לדירה.

"קנינו מגרש במיקום הכי טוב לא רק בארץ, בכל מדינת ישראל", אומר עו"ד אביחי נעמן מבעלי הקבוצה. "מדובר במרחק של 200 מטרים מהים, בגב של הפרויקט שוק הכרמל, ובחזית הטיילת".

אבל עובדה שאתם הצעתם את המחיר הכי גבוה. מה אתה חושב על מחיר הזכייה שלכם?

"שהוא מחיר מצוין. לפני המכרז היינו בקשר עם גורמים פיננסיים ושמאיים לבדיקה של היתכנות כלכלית לפרויקט והמספרים היו גבוהים יותר, לכן כשהגשתי את ההצעה לא חשבתי שאזכה. המחירים שדיברו עליהם בשוק היו גבוהים בהרבה. ברמה העובדתית בסביבה הזאת משווקים דירות במחירים של 62 אלף שקל למ"ר וראיתי גם ב-70 אלף שקל למ"ר. והפרויקט שאנחנו הולכים להקים הולך להיות מגה יוקרתי ויוצא דופן ברמה אדריכלית. אייקון בקנה מידה בינלאומי. אנחנו יוצאים עכשיו למכרז אדריכלים".

אילו דירות יהיו בפרויקט?

"התב"ע מאפשרת הקמה של דירות בשטח 80 מ"ר, ואנחנו בוחנים אפילו הקמה של דירות 55 מ"ר לצד דירות של 75 מ"ר. הבניין יהיה בניין של 6 קומות, עם מסחר בקומת הרחוב, שכל הצד המערבי שלו רואה ים. אני מאמין שבעוד שנה וחצי בערך נצא לבנייה".

אתם פעילים גם בנתניה. אתם רואים משם שקשה למכור היום דירות יוקרה, גם אם הן ליד הים.

"הקהל שלנו הוא בעיקר ישראלים שעוזבים בתים פרטיים, אבל גם לא מעט תושבי חוץ וצרפתים. זה לא נכון שהם נטשו את השוק. אנחנו מקימים שלושה מגדלי מגורים בנתניה. אחד בבנייה במרכז העיר, שם הביקוש הוא לדירות 3-4 חדרים, ושני מגדלים ליד הים, שם הביקוש הוא לדירות גדולות של 140 מ"ר, שנמצאות בשלב מתקדם לקראת הוצאת היתר".

ובכל זאת אתם אנונימיים. איך זה שלא שמענו עליכם עד היום?

"חוץ מתחום המגורים, יש לנו ביזמות גם נדל"ן מניב למסחר ומשרדים בכל הארץ, אבל העדפנו תמיד להישאר מתחת לרדאר. אבא שלי, עוזי נעמן, פעיל 30 שנה בשוק הנדל"ן אחרי שיצא מהאקדמיה. הוא התחיל בבנייה של בנייני מגורים קטנים יחסית, ובהמשך הרחיב את הפעילות לתחום הנדל"ן המניב. ב-2009-2010 יצאנו לפרויקט ברובע יזרעאל בעפולה, אבל נתניה תמיד הייתה מוקד הפעילות.

"בשנים האחרונות בעקבות התשואות הנמוכות בשוק הנדל"ן המניב, החלטנו לתת יותר דגש בתחום המגורים ובעיקר במגורי יוקרה. הרבה שנים חשבנו ביננו לבין עצמנו אם להיכנס לתל-אביב, ונקרו בדרכנו עסקאות שכמעט נחתמו. כשיצא המכרז ברחוב הכובשים, ידענו שאין לוקיישן טוב מזה. אני מאמין שלב תל-אביב זה סוג של הונג-קונג קטנה, כי אין מגרשים פנויים, ולכן עוד עשור נחזור לדבר בדולרים. אנחנו מחפשים להתפתח כל הזמן ומחפשים עסקאות נוספות".