גולדמן זאקס מעלה מחיר יעד לטבע; "הדאגות בשוק מוגזמות"

קרדיט סוויס: המנכ"ל החדש קאר שולץ בהחלט מספק את האמינות הנדרשת בשבועות הראשונים שלו בתפקיד

האנליסטים חוזרים להביע אמון בחברת טבע  , לאחר הצגת תוכנית ההתייעלות של המנכ"ל קאר שולץ ונחישותו לבצע אותה, כפי שעולה מדבריו בכנס הבריאות של ג'יי.פי מורגן שנערך השבוע בארה"ב. במקביל, גם המניה חזרה שוב לרמות של מעל 20 דולר, לראשונה מאז אוגוסט.

בגודלמן זאקס עלה היום (ה') מחיר היעד למניית טבע מ-20 דולר ל-25 דולר, מחיר המשקף פרמיה של 25% על פני מחיר המניה בניו-יורק. האנליסטית ג'יימי רובין שהעלתה את ההמלצה למניית טבע לפני כחודש, ממשיכה להמליץ על המניה בהמלצת "קנייה". לאחר המצגת של שולץ למשקיעים ופגישה איתו, "אנו מרגישים בטוחים יותר שתחת מנהיגותו טבע נמצאת בדרך להתאוששות, ייתכן שאף מוקדם יותר ממה שמשקיעים צופים", היא כותבת. לדבריה, ככל שטבע תעמוד ביעדי הורדת המינוף, המניה תגיב בעליות.

רובין מעריכה גם כי שתי דאגות מרכזיות של השוק כלפי טבע מוגזמות: הסיכון להורדת דירוג וההשפעה של האופטימיזציה שטבע מבצעת בסל המוצרים שלה על הכנסותיה בעתיד. יתרה מכך, להערכתה יש אפילו אפסייד אפשרי מצד הקופקסון, בהשוואה לציפיות כיום.

רובין מוסיפה כי שולץ ממשיך להיות בטוח ביכולתה של טבע להגיע ליעד החיסכון השנתי של 3 מיליארד דולר במסגרת תוכנית ההתייעלות, "למרות תגובת ממשלת ישראל" כהגדרתה, וכמו כן הוא לא רואה סיכון להתדרדרות עסקית נוספת.

בהקשר של דירוג החוב - טבע מדורגת כיום ברמה אחת מעל דירוג "זבל" אצל סוכנויות הדירוג הגדולות S&P ומודי'ס - רובין מציינת שבטבע לא מאמינים ששימור דירוג ההשקעה קריטי כיום, ותהיה לכך השפעה מוגבלת על הוצאות המימון שלה.

עניין נוסף, שעשוי להשפיע על המניה בזמן הקרוב, הוא החלטה צפויה במסגרת הליך של טבע נגד אלרגן, ממנה נרכשה אקטביס ב-2016. טבע טוענת שאלרגן צריכה להחזיר לה 1.4 מיליארד דולר בעקבות התאמות הקשורות להון החוזר לאחר עסקת אקטביס. החלטה בנושא צפויה, לדברי רובין, להתקבל עוד החודש. לדברי רובין, טבע לא מצפה לקבל את מלוא הסכום אך מצפה לקבל חלק ממנו. בגולדמן זאקס לא מכניסים זאת למודל ומציינים שאם יתקבל סכום כזה, מדובר באפסייד שיאפשר עוד החזר חוב.

במקביל, גם בקרדיט סוויס התייחסו היום לדברי שולץ השבוע. לדברי האנליסט ואמיל דיוואן, "טבע לא מסרה פרטים נוספים מעבר למה שנאמר כשהחברה הודיעה על תוכנית ההתייעלות שלה, אך המנכ"ל החדש בהחלט מספק את האמינות הנדרשת בשבועות הראשונים שלו בתפקיד, והמשקיעים נהיים בטוחים יותר בסיפור ה-Turnaround". המלצתו על טבע היא "נייטרלי" במחיר יעד של 20 דולר, הדומה למחיר השוק.