מתמקדת בביטוח: איילון יוצאת מתחום השירותים הפיננסיים

לאחר שמכרה את פעילויות הגמל והפנסיה, איילון מכרה את החזקותיה בבית ההשקעות שנושא את שמה למנכ"ל והשותף לפי שווי חברה של כ-25 מיליון שקל

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר

לאחר שהעבירה את פעילויות הגמל והפנסיה שלה למיטב דש תמורת החזקות מיעוט בחברה משותפת, קבוצת הביטוח איילון מודיעה הערב (ה') כי היא נפרדת גם מפעילות השירותים הפיננסים. הערב הודיעה איילון כי לאחר כעשור של שותפות עם נועם ברורמן באיילון בית השקעות, שמימש אופציה שהייתה לו ובמסגרת זו רכש את ה-50% של קבוצת הביטוח בתמורה לכ-12.4 מיליון שקל. העסקה משקפת לבית ההשקעות שווי של כ-24.7 מיליון שקל.

ככל הידוע ברורמן, בעבר מנכ"ל מגדל שוקי הון ומשנה למנכ"ל פריזמה וזה שנים המנכ"ל באיילון בית השקעות, יחזיק בבית ההשקעות ואולי יצטרפו אליו כמה מנהלים. הוא צפוי להמשיך ולשמור לפי שעה על שם החברה וימשיך גם לשבת בבניין איילון ולקבל שירותים מחברת הביטוח שבשליטת לוי רחמני.

לאיילון פעילות קרנות נאמנות וגם חברה בת לניהול תיקים (איילון פתרונות פיננסים). בעבר רכשה איילון גם את פעילות התיקים המנוהלים של פריזמה מידי בית ההשקעות אקסלנס, שרכש אז את קרנות הנאמנות של פריזמה.

ההיפרדות בין הצדדים באה בהמשך לאופציה שניתנה לשני הצדדים בעסקאות עבר. בשנת 2016 הפסיד איילון בית השקעות כ-2.5 מיליון שקל.

עוד הודיעה הערב איילון כי החברה האם הציבורית איילון אחזקות "עתידה לבצע שינוי מבני ולהעביר את חברת הליסינג איילון בלו ליסינג לחברת הביטוח איילון, כחלק משורת צעדים לפיתוח תחום האשראי בחברת הביטוח".

שלמה גרופמן, יו"ר דירקטוריון איילון אחזקות, מסר כי "איילון אחזקות מבצעת מהלך אסטרטגי שבסיומו תפעל קבוצת איילון באמצעות שלוש זרועות עיקריות - ביטוח, נדל"ן ואשראי. כחלק אינטגרלי מאותו הליך, יוצאת איילון אחזקות מתחומי ניהול התיקים וקרנות הנאמנות על מנת להתרכז באותן ליבות פעילות. בהמשך לכך בכוונת החברה להעביר את חברת הליסינג איילון בלו ליסינג לאיילון חברה לביטוח, על מנת להשתמש בה כפלטפורמה לפיתוח משמעותי של תחום האשראי בחברה". ימים יגידו האם מדובר בצמצום פעילויות נוסף של קבוצה שלא הצליחה להציף ערך רב לאורך השנים בניגוד לכמה ממתחרותיה הגדולות ממנה, או בשינוי לשם התרחבות.