אלפים הפגינו נגד נתניהו ומימון: "נשלח אותם הביתה"

כ-2,500 משתתפים במחאה בכיכר הבימה בת"א, בנוסף להפגנות קטנות יותר במוקדים אחרים ברחבי הארץ ■ המפגינים קראו מול ביתו של טייקון הגז קובי מימון וענו בבוז להקראת קטעים של יאיר נתניהו מהקלטת הבילוי מעורר הסערה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק
ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: שאטרסטוק

2,500 בני אדם מפגינים הערב (שבת) בכיכר הבימה בתל-אביב, בטענה לשחיתות שלטונית, כשברחבי הארץ מתקיימות הפגנות נוספות - ובהן, בין היתר, משתתפים 300 מפגינים בעפולה, כ-200 בחיפה וכמאה מפגינים בצומת כרכור.

בתל-אביב התמקדה ההפגנה מול הבניין ברחוב רוטשילד 30, ביתו של איש העסקים קובי מימון, שבנו נשמע משוחח עם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בהקלטות שנחשפו בחדשות 2 מאותו ליל בילויים מעורר סערה במועדוני חשפנות. בין השאר, השניים שוחחו עם מתווה הגז בעודם, ככל הנראה, בגילופין, כשנתניהו התרברב בפני מימון וחבר נוסף, כיצד אביו "סידר" למימון 20 מיליארד שקל. "לא תפרגן לי ב-400 שקל?", הוסיף נתניהו בשיחה שהוקלטה.

אלדד יניב, ממארגני ההפגנות נגד השחיתות, אמר כי "הערב, כשביבי עולה על המטוס בדרך להודו, הדבר שהוא שואל זה 'כמה מפגינים יש הערב בהבימה?'", וכינה את סביבת נתניהו "המאפיה מבלפור". "כשיגיעו מסקנות המשטרה, אנחנו נשלח אותם הביתה. תהיה רעידת אדמה. אנחנו נביא את העתיד, אנחנו נרצה חוזה חדש עם הריבון", הוסיף יניב.

"אנחנו אומרים לכחלון, בנט ושקד - תתביישו", המשיך יניב, "איפה כחלון שהבטיח לטפל בגז? שקרן. אם יגיעו לכאן מאות אלפים להפגין ברחובות, הם יבינו שאנחנו לא מוותרים", אמר.

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה ומי שמארגן לצד יניב את ההפגנות, אמר: "אף אחד לא יעצור אותנו, אנחנו לא מפחדים". לא אדבר על יאיר נתניהו. החינוך שילדיך קיבלו זה מה שאתה עושה לעם הזה. בגלל זה יצאנו לרחובות".

המארגנים הקריאו ציטוטים מתמלול הקלטת השיחה של יאיר נתניהו וחבריו, גינו את ביזוי הנשים בו, והקהל ענה בקריאות בוז.