הפלונטר של אליהו במגדל: הבן עופר יעזוב את הקבוצה עד יוני

הערכות: שלמה אליהו מתקשה בחיפושים אחר מנכ"ל חלופי לקבוצת הביטוח שנמצאת בשליטתו

נמשך הפלונטר סביב זהות ההנהלה הבכירה בקבוצת הביטוח מגדל: לאחר שנודע כי בעל השליטה, שלמה אליהו, רוצה לחזור לתפקיד היו"ר ולהחליף את בנו עופר אליהו במנכ"ל אחר, ולאחר שנודע כי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, לא צפויה לאשר לו לכהן כיו"ר חברת הביטוח, עתה מתברר כי הבן עופר קץ בהתנהלות, וקוצב את יתרת כהונתו בצמרת מגדל  עד תחילת יוני 2018.

כך, מתברר כי התסריט שלפיו עופר אליהו יישאר מנכ"ל הקבוצה לאור הקושי במציאת מחליף ובמינוי אביו, אינו רלוונטי. במגדל הודיעו כי הקבוצה "נערכת בהתאם להודעה למינוי מנכ"ל חדש למגדל ביטוח".

על פי גורם המעורה בעניין, עופר אליהו קיבל את החלטתו לאחר שהתגלע בינו לבין אביו עימות חריף, וזאת מאחר שהוא חש "תחושת מיצוי בתפקיד ובסיטואציה. הוא אמר די, שנמאס, וכפי שכבר הודיע, הוא יילך לעסקים פרטיים".

ככל הידוע, אין מועמד מוביל וברור לתפקיד מנכ"ל קבוצת הביטוח. לפיכך, לא מן הנמנע כי בעוד כמה חודשים הקבוצה, שנמצאת בשליטת שלמה אליהו, תובל שלא על ידו או על ידי בנו עופר. נציין כי לאליהו בן נוסף, ישראל אליהו, המכהן כיו"ר מגדל שוקי הון ונמנה עם דירקטוריון קבוצת מגדל.

לפני כמעט חודשיים זועזעה צמרת קבוצת הביטוח מגדל, כשהתברר כי היו"ר, יוחנן דנינו, והמנכ"ל של הפעילות המשמעותית ביותר בה, חברת הביטוח, עופר אליהו, הודיעו על כוונתם לפרוש, במה שנתפס כמהלך מכוון של בעל השליטה, שרצה לחזור לכס יו"ר הקבוצה תוך החלפת מנכ"ל, בשל אי שביעות רצונות מתוצאותיה. או אז פירטה מגדל כי מיכל עבאדי-בויאנג'ו היא מועמדת לתפקיד המנכ"ל, וש"טרם נקבעו מועדים לשינויים האמורים". לפני זמן קצר אף חשפנו כי סלינגר צפויה שלא לאשר את מינוי אליהו, אם וכאשר הוא יגיש בקשה רשמית (מה שהוא לא עשה עד כה).

שלמה אליהו רכש את השליטה במגדל בשלהי 2012, במסגרת עסקה שאותה הגדיר "עסקת חיי". הוא שילם אז 3.55 מיליארד שקל לקבוצת ג'נרלי האיטלקית עבור 69% ממניות מגדל, שכיום שווי כל מניותיה הוא כ-4.25 מיליארד שקל. הוא הסביר אז כי רכש את השליטה בחברת הביטוח הגדולה במשק דאז, "למען עתיד המשפחה".