מכרז הדיגיטל של לפמ: 3 משרדים עלו לשלב הסופי

זהות המשרדים שנבחרו לעלות רחוקה מלהפתיע: Go Interactive ,iProspect ואושן מקבוצת TMF ■ תקציב הדיגיטל של לשכת הפרסום הממשלתית הוא מהגדולים בארץ, והיקפו כ-70 מיליון שקל

בועז סטמבלר / צילום: איל יצהר
בועז סטמבלר / צילום: איל יצהר

שבועות ספורים לאחר שבועז סטמבלר התיישב על כיסא מנכ"ל לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) מתקדם המכרז על תקציב הדיגיטל צעד נוסף קדימה: ל"גלובס" נודע כי מתוך 5 משרדים שניגשו למכרז עלו שלושה לשלב הסופי. זהות המשרדים שנבחרו לעלות רחוקה מלהפתיע: Go Interactive, iProspect (לשעבר אבגד) ואושן מקבוצת TMF.

תקציב הדיגיטל של לפמ הוא מהגדולים בארץ, והיקפו כ-70 מיליון שקל. אי לכך, הכוונה של לשכת הפרסום הממשלתית לצאת למכרז עוררה עניין רב בענף הפרסום, אבל עם פרסומו היא ספגה ביקורת רבה מסוכנויות פרסום הדיגיטל והמדיה בשל החשש כי במבחן המציאות הוא לא יהיה רווחי, ובגלל תנאי סף שעל-פי הטענות לא היו ברורים מספיק.

כבר אז דובר על מועמדים "מועדפים" ותנאים שמאפשרים ביתר קלות לבחור בהם. למכרז אמנם לא ניגשו סוכנויות משמעותיות כמו K Logic ודיגיטל מקאן, אך לפחות 5 משרדים אחרים בחרו להשתתף בו.

תנאי המכרז לימדו כי בלשכת הפרסום הממשלתית החליטו מראש שהתקציב יופנה לפעילות באמצעות גוגל ופייסבוק, ושייבחרו שני זוכים שיחלקו בתקציב, אבל ללא התחייבות לגבי אופן החלוקה. על פניו מתבקשת חלוקה שווה, אך מעשית יתאפשר מצב שבו זוכה אחד יחזיק בחלק הארי, ויהיה לו פוטנציאל רווח גדול יותר, בעוד צד אחר יקבל נתח קטן משמעותית - אך עדיין יהיה מחויב בכל התנאים שלשכת הפרסום הממשלתית דורשת.

המועדפות שכבר עובדות עם לפמ

כבר בשלבים הראשונים נחשבו שתי חברות כמועמדות מובילות: iProspect ו-GO, שכבר היום עובדות עם לפמ. השליטה ב-GO נמכרה לפני כשנה לקבוצת אדלר-חומסקי, שמיזגה אותה לחברת GO אינטראקשן, ואף שתנאי המכרז אינם נוטים מראש לטובת חברה המחוברת לקבוצת מדיה או פרסום, בין השאר בשל בעיות של ניגודי אינטרסים, אנשי קבוצת אדלר-חומסקי ואדיר רגב, מייסד GO אינטראקשן, הותירו יחידה עסקית נפרדת שפועלת מנתניה כך שהחיבור ביניהן אינו אמור להוות בעיה מבחינה זו.

גם לחברת iProspect יש עבר של עבודה עם לפמ ולא פחות חשוב - עבודה משותפת עם גוגל, שהמשרד מנהל עבורה קמפיינים בעולם. בהתחשב בכך שהפרסום בגוגל מהווה חלק חשוב בתקציב לפ"מ, למשרד יש כנראה יתרון גדול.