"גילאון ממרצ יסכים להצטרף לממשלת ליכוד אך בתנאים שלו"

בסטטוס שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו כתב גילאון: "אנחנו במרצ התרגלנו יותר מדי להיות באופוזיציה, נוח לנו שם" ■ הח"כ פירט את העקרונות החשובים לו והוסיף: "בדרך שכחנו ששלטון הוא לא רק מה שהורס, חומס ודורס, אלא גם מה שיכול לבנות, לתקן ולשנות"

אילן גילאון / צילום: איל יצהר
אילן גילאון / צילום: איל יצהר

ההתמודדות על ראשות מרצ שולחת את ח"כ אילן גילאון לשים על השולחן הצעה דמיונית להצטרף לממשלה בראשות הליכוד.

בסטטוס שהעלה גילאון הערב (ד') בעמוד הפייסבוק שלו כתב "מרצ בראשותי תסכים לשבת בכל ממשלה שתקבל את עקרונות היסוד שלנו", והוסיף לעוקביו את דוגמת הצטרפות שולה אלוני לממשלה עם ש"ס ב-1992.

"כן כן, שמעתם נכון. בממשלה. אנחנו במרצ התרגלנו יותר מדי להיות באופוזיציה, נוח לנו שם. אבל בדרך שכחנו ששלטון הוא לא רק מה שהורס, חומס ודורס, אלא גם מה שיכול לבנות, לתקן ולשנות. בשביל להשפיע על חיים של אנשים, בשביל להיות רלוונטיים - צריך להיות במוקדי קבלת ההחלטות", כתב גילאון.

לדבריו, למרצ אין יותר פריבילגיה להסתפק בקריאות מן היציע, "בזמן שהימין קובע עובדות בשטח והורס את המדינה... את כל מה שבנט ושקד הרסו במשרדי החינוך והמשפטים, את כל מה שדרעי ושרי הליכוד חירבו במשרד הפנים, את כל מה שנתניהו השחית, הפריט וקיצץ - אנחנו נתקן ונבנה מחדש".

לדבריו, המבחן להצטרפות הוא אידיאולוגי ולא פרסונלי. בטוויטר פירט גילאון את העקרונות החשובים לו: דבקות בפתרון שתי המדינות, מדינת רווחה אוניברסילית והפרדת דת מהמדינה.

למעשה, אין כיום אף מפלגה מן העבודה ועד הבית היהודי שמקבלת עליה את עקרון הפרדת הדת מן המדינה. אפילו יש עתיד וישראל ביתנו, בעלות הזהות החילונית לא מדברות על כך.