בנק ירושלים ממליץ על הביטוח של שנידמן ואיי.די.איי ביטוח

"החברה צומחת בשיעורים גבוהים יותר, והשפעת שוקי ההון על רווחיה נמוכה באופן ניכר" ■ האנליסט גוזר לחברה שווי של כ-3.8 מיליארד שקל, המשקף מחיר של 261 שקל למניה - גבוה בכ-11.6% משווי השוק

גיל טופז / צילום: יוסי צבקר
גיל טופז / צילום: יוסי צבקר

האם ההמלצה האחרונה של מחלקת המחקר של בנק ירושלים ברוקראז' תהיה על מנייתה של חברת איי.די.איי ביטוח, המוכרת כביטוח ישיר, שנמצאת בשליטת משפחת שנידמן? חברת הביטוח, המנוהלת על ידי רביב צולר, מציגה תוצאות משופרות דרך קבע, והיא נסחרת לפי שווי גבוה של כ-3.5 מיליארד שקל.

באנליזה של מאיר סלייטר מבנק ירושלים, הוא מציין כי "בשורה התחתונה, איי.די.איי ביטוח היא חברה ייחודית בנוף סקטור הביטוח. החברה צומחת בשיעורים גבוהים יותר, מציגה רווחיות חיתומית משמעותית גבוהה יותר, והשפעת שוקי ההון על רווחיה נמוכה באופן ניכר. לאור עודף ההון הגבוה של איי.די.איי ביטוח, אנו מעריכים שהיא תמשיך ותחלק דיבידנד, שישקף תשואת דיבידנד של כ-5% בשנה".

לדברי סלייטר, "המשך מגמת השיפור ביחסי ההוצאות של החברה צפוי לאפשר לה להמשיך ולצמוח בשיעורים גבוהים, אף שנתחי השוק שלה, בשווקים שאליהם היא מכוונת, כבר אינם שוליים כבעבר. לאור הצפי להמשך צמיחה גבוהה ושמירה על רמת הרווחיות, אנו מעריכים שאיי.די.איי ביטוח תמשיך ותשפר את השורה התחתונה גם בשנים הבאות".

על רקע כל אלה, האנליסט גוזר לחברה שווי של כ-3.8 מיליארד שקל, המשקף מחיר של 261 שקל למניה - גבוה בכ-11.6% משווי השוק. עם זאת, ההמלצה שלו היא "תשואת שוק", כשהוא מציין כי "מניית איי.די.איי היא חובה בכל תיק מניות בישראל, מכיוון שהיא מספקת תמהיל ייחודי של יציבות, צמיחה ותשואת דיבידנד גבוהות", ומוסיף כי "מדובר במקרה קלאסי של השקעה טובה, בחברה מצוינת ובמחיר הוגן".