אפריקה ישראל זכתה במכרז לפרויקט לשכירות ארוכה בשוהם

המכרז הוא לבניית 234 יחידות דיור בעיר ■ אפריקה ישראל מגורים ואפריקה ישראל נכסים גברו על מספר הצעות, והצעתן במכרז עמדה על 65 מיליון שקל

פרוייקט שכירות בשוהם /  3ddeign.
פרוייקט שכירות בשוהם / 3ddeign.

מכרז לבניית 234 יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח בשוהם נסגר בהצלחה כאשר החברות אפריקה ישראל מגורים ואפריקה ישראל נכסים הציעו את ההצעה הגבוהה ביותר וזכו במכרז. אפריקה ישראל מגורים ואפריקה ישראל נכסים גברו על מספר הצעות, והצעתן במכרז עמדה על 65 מיליון שקל. למכרז הוגשו עוד שתי הצעות נוספות, אחת של חברת דונה והשנייה, הצעה משותפת של חברת מנרט עם קרן הריט מגוריט.

מדובר במכרז שפרסמה החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' יחד עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). בדומה לכלל המכרזים שמפרסמת 'דירה להשכיר', החברות הזוכות מתחייבות לבנות להפעיל ולנהל את הפרויקט ואינן יכולות למכור את הדירות במשך 20 שנה. במקביל, בשל העובדה שמדבר במכרז מכח תוכנית שאושרה בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, 50% מהדירות בפרויקט ייועדו לזכאי תוכנית מחיר למשתכן ויושכרו בשכר דירה מפוקח ומוזל, זאת לעומת רק 25% מהדירות במכרז רגיל של החברה הממשלתית.

נזכיר כי זה הפרויקט השני לבנייה וניהול פרויקט השכרה ארוכת-טווח בו זוכות אפריקה ישראל מגורים ואפריקה ישראל נכסים במשותף. החברות זכו בעבר במכרז בהרצליה, בשכונת גליל ים, לבניית 273 יחידות דיור להשכרה. מדובר בפרויקט שנבנה על ידי חברת דניה סיבוס וכבר מאוכלס. בפרויקט זה 68 דירות להשכרה במחיר מוזל ו-205 דירות להשכרה בשוק החופשי.

"מלאי גדול של דירות להשכרה ארוכת-טווח הוא חלק חשוב ואינטגרלי בדרך לפתרון משבר הדיור", כך אמר היום שר האוצר משה כחלון לאחר פרסום תוצאות המכרז בשוהם. "לצד תכנית "מחיר למשתכן" חברת דירה להשכיר מספקת פתרונות דיור ארוכי-טווח במחירים מוזלים לצעירות וצעירים בלב אזורי הביקוש", המשיך השר כחלון, "אנחנו מתכוונים להשקיע משאבים נוספים בכדי להמשיך ולהגדיל משמעותית את היצע הדירות להשכרה בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, עוזי לוי, הוסיף ואמר: "השתתפות טובי היזמים בהליך המכרז שפתחנו בשוהם, והעובדה שהגענו לתמורה משמעותית בעבור הקרקע, מעידה על הבעת אמון של היזמים בפרויקטים של דיור להשכרה. לציבור השוכרים יתאפשר לגור בפרויקט לשכירות ארוכת-טווח, ביטחון, שכר דירה קבוע והרבה שקט נפשי. לפרויקט בשוהם, מצטרפות תכניות כמו המשתלה והגדנ"ע בתל-אביב, מלחה, אלנבי והדסה הקטנה בירושלים, פרויקטים באור-יהודה, חולון וראשון-לציון וכמובן אכלוס הפרויקטים ברמת השרון ובהרצליה. כל אלה מגדילים את היקף יחידות הדיור להשכרה ויוצרים אלטרנטיבה אטרקטיבית לשוכרים לטווח ארוך".

ראש המועצה המקומית שוהם, גיל ליבנה אמר היום: "שוהם מעוניינת בקליטת משפחות צעירות ואופציית דיור להשכרה ארוכת-טווח פותחת דלת לזוגות צעירים שאין בידם לרכוש דירה במחירי שוהם. התכנית מעניקה עדיפות לבני המקום, זכאי מחיר למשתכן, ויהיה בה לתת מענה לזכאים הרבים מסדרה ב' שלא יוכלו לממש את הזכאות לקניית דירה במחיר מוזל".